اخبار مهمحوادث

از سوی فرماندار قشم و در پی هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد؛ اعلام آماده باش عمومی برای کنترل خسارت

فرماندار و رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم به دستگاه های عضو ستاد فرمان آمادگی کامل برای مواجه با حوادث احتمالی ناشی از شدت بارندگی در روزهای شنبه و یکشنبه داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دکتر محمد محمدحسینی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان که در اجرای دستور استاندار و بلافاصله پس از حضور برخط در جلسه استانی و با حضور مهندس فرهادی مدیر بحران، ایمنی و پدافند غیر عامل سازمان منطقه آزاد، اظهار داشت: گزارش مستمر اجرای مصوبات به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم ارسال شود.

او ادامه داد: در پی اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای سراسر استان و پیش بینی بارندگی برای روز های شنبه و یکشنبه هفته پیش رو، دستگاه های عضو ستاد در حالت آماده باش قرار گیرند و اقدامات پیشگیرانه از سوی شهرداری ها و دهیاری ها برای کمک به محلات در معرض آسیب انجام و تدابیر لازم برای پاسخ فوری و اقدام به هنگام انجام شود.

فرماندار محمد حسینی از تاکید مهندس دوستی استاندار هرمزگان بر همکاری و تعامل حداکثری تمامی دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران برای پیشگیری از بروز خسارت احتمالی به مردم و اموال عمومی خبر داد.

دکتر محمد حسینی در این باره اضافه کرد: تشدید پاکسازی محلات، بازگشایی مسیر آب، پاکسازی کانال ها، آبراهه ها و دهانه پل ها، اطلاع رسانی به عموم مردم، صیادان، اسکله های مسافری، اعلام هشدار برای پرهیز از قرار گرفتن در مسیل ها، توقف نکردن زیر درختان، دیوار و سازه های سست و تیرهای برق از جمله موارد اقدام و مورد تاکید است.

او از لغو تمامی مرخصی های مدیران شهرستان خبر داد و از نهادهای خدمت رسان و امدادرسان همانند شهرداری، هلال احمر، بخشداری، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، آب، برق، مخابرات، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، منابع طبیعی، گمرگ و  بنادر و دریانوردی خواست به صورت آماده باش تا پایان وقت مقرر بارش ها در سطح شهرستان حضور دایم داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات و حوادث از بحران در سطح شهرستان جلوگیری شود.

این هشدار برای بعداز ظهر جمعه تا اواخر روز دوشنبه صادر شده که در این روزها بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش‌بینی شده است.

بر اساس این خبر، مخاطره تشدید بارش باران و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت ناشی از وزش تندباد، آبگرفتگی گسترده معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سُست، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده‌ها و وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی است.

در این هشدار هواشناسی – سطح نارنجی بر آمادگی کامل نهادهای امدادرسان و خدماتی برای مقابله با خسارات احتمالی سیلاب، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها توصیه و تاکید شده است.

همچنین از مردم خواسته شده از رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، سفر و رفت و آمد در جاده ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا