اقتصادی

فرماندار قشم: قوانین گمرکی باید تسهیلگر تولید و تجارت باشد

فرماندار شهرستان قشم گفت: قوانین گمرکی بویژه در قشم باید تسهیلگر مسیر سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت باشد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، اعضای هیات مدیره و موسسین شرکت تعاونی خانه تجارت امید قشم با فرماندار شهرستان قشم دیدار و از پیگیری‌های وی در راستای تسهیل واردات و امور گمرکی جزیره قشم تقدیر و تشکر کردند. 

دکتر محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم در این دیدار اظهار داشت: معضل واردات یکی از مسائل اصلی تجارت در جزیره قشم است که با پیگیری‌های انجام شده امید می‌رود شاهد رونق تجارت باشیم. 

وی افزود: مردم بومی جزیره قشم در طول تاریخ سبقه تجارت دارند و قوانین مربوط به امور گمرکی و تجاری باید تسهیلگر مسیر سرمایه‌گذاری، تولید، بازرگانی و امیدآفرین باشد. 

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: تشکل‌های رسمی همچون « خانه تجارت امید قشم» که جامعه بازرگانان و تجار را نمایندگی می‌کنند نقش به سزایی در تسهیل روند واردات-صادرات دارند. 

محمدحسینی ادامه داد: بر پایه رایزنی‌هایی که در مرکز کشور انجام شده نیاز است برخی از قوانینی که در جزیره قشم درحال اجراست و ممکن است به خاطر شرایط ویژه جزیره بر بسیاری از کسب‌وکارها تاثیر منفی داشته باشد با ماده و تبصره‌های قانونی اصلاح شده و فرآیندهای تجاری تسهیل شود. 

وی اضافه کرد: در نگاه مقام معظم رهبری، بازرگانان و کارآفرینان، پیشروان خط شکن تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی هستند و این میدان خطیر، میدان یک جنگ واقعی است لذا ما نیز خود را موظف به کمک و حمایت در این راستا می دانیم. 

فرماندار شهرستان قشم خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری معقول و رایزنی‌های شما به منظور گره گشایی از مسائل بازرگانان قشم اقدامی لازم و موثر است که باید همچنان تداوم داشته باشد. 

اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی خانه تجارت امید قشم نیز در این نشست آخرین وضعیت مسائل موجود در حوزه تجارت و بازرگانی را تشریح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا