اخبار مهماقتصادی

موقعیت راهبردی مهم‌ترین ویژگی قشم/جزیره با صنعت بانکرینگ متحول می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مهم ترین ویژگی قشم موقعیت راهبردی این جزیره در دهانه تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس به عنوان یک شاهراه تجارت بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، افشار فتح‌الهی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در این جزیره برگزار شده است، اظهارداشت: قشم به دلیل موقعیت استراتژیک مکانی و قرار داشتن در مجاورت تنگه هرمز و دارا بودن ذخایر عظیم‌ نفت و گاز به عنوان شاهراه اقتصادی کشور قابلیت زیادی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری دارد.
به گفته وی، خدمات بانکرینگ یکی از مغفول مانده‌ترین صنایع کشور است که جزیره قشم به لحاظ موقعیت ویژه خود در آبراهه بین‌المللی خلیج‌ فارس می‌تواند پیشگام راه اندازی آن باشد و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.
مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم ادامه داد: علیرغم موقعیت بهتر جزیره قشم نسبت به امارات متحده عربی در زمینه سوخت رسانی به حدود ۶۰ هزار کشتی عبوری در خلیج فارس، بندر فجیره امارات سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار از این صنعت درآمد دارد و متاسفانه ما از این فرصت تاکنون بهره‌ای نبرده‌ایم.
او ادامه داد: با برطرف کردندعقب‌ماندگی‌های گذشته تلاش می‌کنیم از سهم مهم بانکرینک در قشم استفاده کامل را ببریم.
فتح‌الهی در ادامه‌ مطالب خود گفت: ثبت قشم به عنوان تنها دارنده ژئوپارک جهانی در منطقه خاورمیانه به همراه آثار مهم زمین‌شناسی منحصر بفرد در سطح دنیا، در کنار صنایع نفت، گاز و انرژی از فرصت بسیار مهم صنعت گردشگری هم برخوردار است و سرمایه‌گذاری در این صنعت بدون ریسک می‌باشد.
وی یادآور شد: ذخایر نفتی فراوان در جزیره قشم و جزایر اطراف به همراه زیرساخت‌های ارزشمند خط انتقال گاز ۳۰ اینچی، داشتن ۳۰۰ مگاوات برق مازاد، وجود بندرگاه‌های طبیعی با آبخور مناسب و اجرای ۶۵ هزار میلیارد تومان طرح زیرساختی عمرانی و صنعتی‌ و همچنین آغاز به کار مجدد پروژه ملی پل خلیج‌فارس که قشم را به خطوط حمل و نقل سرزمین‌ اصلی متصل می‌کند هم موقعیت سرمایه‌گذاری این‌ منطقه را دوچندان کرده است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شمار آمار گردشگران در قشم به ویژه افزایش ۴ برابری توریست‌های خارجی نشان از موقعیت خوب جزیره در صنعت مهم‌گردشگری دارد.
وی همچنین از بندر کاوه قشم با عمق آبخور طبیعی ۱۷ متر بدون لایروبی و عمق ۴۰ متری برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیما هم به عنوان موقعیت کم‌نظیر برای فعالیت های سرمایه‌گذاری در این جزیره نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا