دسته‌بندی نشده

قطعنامه تجمع حمایت از کودکان فلسطینی در قشم قرائت شد

 قطعنامه تجمع بزرگ حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی روز شنبه در پایان این اجتماع در شهر قشم قرائت شد و جزیره نشینان سرزمین آب و آفتاب نیز با غریو “الله اکبر” مفاد آن را تایید کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، در قطعنامه پایانی تجمع بزرگ حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی در شهرستان مرزی قشم چنین آمده است: عملیات پیروزمندانه «طوفان الاقصی» و ضرباتی که توسط یک گروه کوچک مقاومت فلسطینی و با برنامه ریزی دقیق و هدفمند بر پیکر پوشالی رژیم اشغالگر قدس وارد شد چنان کاری و راهبردی بود که تمام ساختارهای سیاسی، نظامی و امنیتی آن را به چالش کشیده است.

این قطعنامه می افزاید: این عملیات بزرگ و ترکیبی هیمنه متصور سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی و راهبردی رژیم اشغالگر قدس که همواره برتری برای خود در مقایسه با ملت های منطقه قائل بوده را زیر سوال برد و گزاره شکست رژیم صهیونیستی را به یک گزاره کاملا در دسترس برای ملت های مسلمان تبدیل کرده و تصویر بازنده و شکست خورده رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم افکار عمومی منطقه و جهان قرار داد و حتی برای سران این رژیم منحوس مسجل شد که دیگر اسرائیل هیچ وقت خانه امن نخواهد بود و این شروع یک پایان است.

در ادامه این قطعنامه آمده است: این روزها غزه صحنه امتحان ملت ها و دولت ها و آزمون میزان پایبندی بشر قرن بیست و یکم به اصول انسانی و قواعد اخلاقی و اثبات ناکارآمدی مکاتب دروغین و جعلی غربی و رونمایی چهره شیطانی غرب وحشی و از سوی دیگر خاستگاه پایمردی نسل جدیدی از ملت قهرمان فلسطین و مقاومت پایدار در برابر زور گویان عالم است.

این قطعنامه می افزاید: صحنه فجیع کشتار بی رحمانه کودکان غزه و شهادت حدود ۱۲ هزار نفر که بیش از پنج هزار نفر آنان کودکان معصوم و بیگناه هستند و تخریب و ویران سازی خانه‌های یک ملت و آواره سازی صدها هزار زن، مرد و کودک و بی توجهی آمریکا و متحدان غربی به دهها قطعنامه‌ و کنوانسیون‌ بین المللی که نظیر این صحنه‌ها را در تاریخ کمتر می تواند یافت.

در این قطعنامه تاکید شد: امروز ملت بزرگ ایران که از همان آغاز پیروزی انقلاب خود به رهبری حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، سرشت پلید آمریکا و خوی درندگی و وحشیگری رژیم منحوس صهیونیستی را به خوبی آگاه بود همراه با ملت های جهان و هم صدا با حنجرهای خونین و ناله‌های دردناک مادران غزه و در دفاع از کودکان مظلوم غزه و این ملت سربلند با ندای “الله اکبر خامنه ای رهبر”اعلام می داریم:

در ادامه این اجتماع بزرگ مردم سرزمین آب و آفتاب، با حمد و سپاس خداوند و درود بر روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب و شهدای انقلاب، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی مفاد این قطعنامه در هفت بند قرائت شد.

در بند اول این قطعنامه تاکید شد: نخستین و فوری‌ ترین اقدام، جلوگیری از کشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیر نظامیان به ویژه حمله به بیمارستانها، مدارس، اردوگاهها و مراکز امدادرسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادار سازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش بس فوری و دائمی ماشین کشتار مردم، فعال شوند.

در بند دوم این قطعنامه به ضرورت رفع محاصره غزه پرداخته و اعلام شد: هرچه سریع تر باید محاصره غزه رفع و گذرگاه رفح و گذرگاه‌ های منتهی به غزه فوری و بدون قید و شرط بازگشایی و امدادرسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انساندوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحین در سریع ترین وقت ممکن انجام شود و به همین منظور از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی خاصه مصر و اردن می خواهیم با بازکردن گذرگاه‌ها زمینه کمک به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را فراهم آورده و در صورت عاجز بودن از تامین حفاظت از این گذرگاه‌ها با سپردن پدافند آنها به جبهه مقاومت نام خود را از فهرست ساکتین جنایات رژیم ددمنش صهیونیستی پاک سازند.

در بند سوم این قطعنامه بر خروج فوری نیروهای نظامی ارتش پوشالی اسرائیل از غزه تاکید شد و آمده است: نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی باید از غزه خارج و به تمامیت ارضی فلسطینیان احترام گذاشته شود؛ فلسطین از آن فلسطینیان است و هیچ کس نمی تواند این ملت را از حق مسلم خویش محروم کند.

در بند چهارم این قطعنامه آمده است: دادگاه بین‌ المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌ اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در جنگ اخیر تشکیل و ضمن مجازات رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکاری باید خسارات وارده به مردم غزه پرداخت شود.

در بند پنجم این قطعنامه مردم جزیره قشم از حکام عرب و دول اسلامی مصرانه خواستند، به جای اقدامات نمایشی و صرف محکومیت لسانی، مراوده اقتصادی با رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را قطع کرده و با شناسایی نشان های اقتصادی و تجاری کالاهای صهیونیستی، اجناس و کالاهای این رژیم منحوس در سراسر جهان تحریم شود.

در بند ششم این قطعنامه آمده است ما مردم جریره قشم انتظار داریم کریدور هوایی نقل و انتقال هواپیماهای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان بسته و خطوط هوایی این رژیم منحوس زمین گیر شوند.

در بند هفتم این قطعنامه عنوان شد، جنایات وحشیانه و بی نظیر حیوان صفت‌ های صهیونیست در کشتار کودکان مظلوم، ویرانی مراکز درمانی و تبدیل بیمارستانها به گورستان و محروم کردن یک ملت از ضرورت های اولیه مانند آب، غذا و دارو احساسات ملت های آزاده را جریحه دار ساخته است.

مردم مرز دار و مرزبان جزیره قشم در پایان این تجمع بزرگ مردمی حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی ضمن اعلام آمادگی ملت بزرگ ایران برای پذیرش و درمان مجروحان فلسطینی، بیان کردند جوانان ایرانی آماده اند تا در صورت فراهم آمدن شرایط، با حضور در کنار رزمندگان جبهه مقاومت درسی فراموش ناشدنی به سفاکان خون آشام صهیونیست‌ بدهند.

ساحل نشینان و جزیره نشینان قشمی با تقدیر از اقدامات دولت مردمی وحمایت از راهبردهای هوشمندانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از تمامی ملل آزادی خواه، ظلم ستیز و وجدان های بیدار بشریت می خواهیم با استمرار حضور آگاهانه و اجتماع و اعتراض به این جنایات هولناک، دولت های خود را به اقدام قاطع و مناسب علیه این رژیم سفاک و دیوسیرت وادار سازند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، به بمباران نوار غزه روی آورده که فجایع انسانی را رقم زده است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار اسراییل روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی‌وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می‌گوید که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

آمار شهدای فلسطینی اعم از زنان و کودکان بی‌دفاع روز به روز در حال افزایش است و دولت‌های غربی در سایه حمایت تمام قد از جنایات رژیم صهیونیستی، به تمامی معیارها و قوانین ‌بین‌المللی حقوق بشری پشت کرده‌اند.

بیشترین آمار شهدا در حملات رژیم صهیونیستی به غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند به طوری که براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده که از این تعداد پنج هزار از شهدا کودک و سه هزار و ۳۰۰ نفر زن هستند.

رژیم صهیونیستی با حملات خود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه و همچنین ممانعت از ورود سوخت به این منطقه موجب شده تا علاوه بر شهادت مجروحان، تعدادی از کودکان نارس نیز که در دستگاه‌های مخصوص قرار داشتند به علت نبود انرژی به شهادت برسند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از مجموع ۳۵ بیمارستان غزه فعالیت ۲۵ بیمارستان به دلیل خسارت ناشی از بمباران یا کمبود سوخت، متوقف شده است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به حدی شدید بوده که مردم در بسیاری از شهرهای کشورهای جهان در حمایت از آنها به خیابان آمدند و جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا