گردشگری

ارائه تسهیلات استانی از نیازهای صنعت توریسم قشم است

فرماندار شهرستان قشم گفت: ارائه تسهیلات از منابع استانی به فعالان عرصه گردشگری شهرستان قشم از مولفه‌های مورد نیاز رونق این صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با حضور در دفتر فرماندار شهرستان قشم با محمد محمدحسینی دیدار و گفتگو کرد.
فرماندار شهرستان قشم در این نشست بر لزوم ارائه تسهیلات از منابع استانی به فعالان و علاقه‌مندان ورود به صنعت گردشگری این شهرستان تاکید کرد.
محمد محمدحسینی با بیان اینکه قشم به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان هرمزگان باید از حمایت و منابع استانی بهره‌مند باشد، افزود: رونق صنعت گردشگری قشم نیازمند افزودن گستره حمایتی است.
وی تصریح کرد: قشم برای گردشگران از مقاصد تفریحی، تجاری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌رود و باید بستر لازم برای شکوفایی این ظرفیت‌ها را با حمایت همه جانبه فراهم آورد.
فرماندار شهرستان قشم گفت: بافت و پیشینه تاریخی شهر بندری لافت همراه با فرهنگ و سنت زندگی مردمان این شهر به نهایی دنیایی از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در خود جای داده است که باید از آن بهره گرفت.
محمدحسینی همچنین بر لزوم مرمت ۲ قلعه پرتغالی‌ها در قشم و لارک، نظارت موثر، جذب سرمایه‌گذار در صنعت توریسم، یکپارچگی، تسریع و تسهیل شبکه صدور مجوزها تاکید کرد.
محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع دستی استان هرمزگان نیز در این نشست لزوم توسعه گردشگری قشم با محوریت روستاهای ساحلی را مورد تاکید قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: تقویت خدمات و زیرساخت‌ها در مناطق هدف گردشگری، فرصت‌های اقتصادی را برای جامعه محلی ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا