اقتصادی

بهسازی سامانه‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم در دستور کار / گمرک منطقه آزاد قشم به پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل می‌شود

عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فرآیند اصلاح و بروزرسانی سامانه‌های این سازمان جهت بهینه‌سازی شرایط و تسهیل فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی با اشاره به مصوبات دهمین نشست کمیته سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: بازنگری و بهسازی سامانه‌های کسب و کار منطقه آزاد قشم با هدف سهولت فرآیندهای سرمایه‌گذاری به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به الزامات بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بالادستی، گمرک منطقه آزاد قشم به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL گمرک) متصل می‌شود و از این طریق می‌توان ضمن ایجاد شفافیت، موجب تسریع امور مربوط به فرایند ترخیص کالا شد.
عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هماهنگی و همکاری مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان مشکلات مربوط به سامانه‌های سیفام و بهین‌یاب را احصا نموده و برای تسهیل شرایط استفاده و بومی‌سازی این سامانه‌ها مطابق قوانین مناطق آزاد، اقداماتی صورت می‌گیرد.
عظیم‌زاده اردبیلی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت آسان‌سازی مراحل و فرآیندهای ثبت شرکت جهت ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: پیش‌بینی‌هایی نیز برای رفع مشکلات سامانه‌های مرتبط با مدیریت ثبت شرکت‌ها با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان انجام شده است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه سهولت کارکرد سامانه‌های مختلف در حوزه‌های مربوط به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری و افزایش شفافیت و نظارت‌پذیری به عنوان اولویت سامانه‌های جدید به صورت ویژه مورد توجه است؛ گفت: مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان موظف است با پیگیری و انجام موضوعات مطرح شده پیرامون بروزرسانی سامانه‌ها ضمن هماهنگی و کسب نظر مثبت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نسبت بهسازی سامانه‌های حوزه کسب و کار را با سرعت بیشتری انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا