اقتصادی

۸۱۲ پروانه کسب در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید ۸۱۲ مورد پروانه کسب و پیشه در ۶ ماهه نخست امسال در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، هرمز امیری روز دوشنبه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه یکهزار و ۸۲ پرونده در مدیریت بازرگانی و اصناف ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۴۴ مورد صدور، ۴۶۸ مورد تمدید و ۴۲ مورد نیز درخواست جابجایی توسط فعالان اقتصادی و اصناف قشم ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ابطال ۶۴ فقره مجوز از ابتدای سال جاری، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵ مورد کارت مباشرت و ۱۰ مورد مجوز تغییر شغل نیز صادر شده است.

امیری با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری برای مدیریت بازرگانی در نیمه نخست سال، محقق شده است، افزود: از ابتدای سال جاری ۱۹ مورد مجوز اجاره‌داری برای متقاضیان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۶ مورد) رشد قابل توجهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نخسین دوره آموزشی «قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» برای فعالان حقوقی (شرکت ها) برگزار شده و دوره های آتی نیز برای افراد حقیقی (واحدهای صنفی و بازرگانی) نیز در ماه های مهر و آبان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا