سلامت

بیماران مناطق محروم جزیره قشم به صورت رایگان ویزیت شدند

مسوول بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم گفت: همزمان با هفته دولت با اعزام تیم تخصصی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم روستایی این جزیره، بیماران این مناطق به صورت رایگان ویزیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید حاجبی افزود: این گروه پزشکی در قالب یک تیم پزشک عمومی زنان و یک تیم پزشکی عمومی مردان به همراه ماما، کارشناس پرستاری و کارشناسان سلامت بودند که به مناطق روستایی این جزیره اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این ۲ تیم پزشکی خدمات مختلفی از جمله معاینه پزشکی، خدمات مامایی و پرستاری و تزریقات و پخش دارو را به صورت رایگان در مناطق محروم و روستایی این جزیره انجام دادند.

مسوول بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم اظهار کرد: این ۲ گروه پزشکی همچنین خدمات دیگری از جمله تست فشار خون و توزیع بروشورهای تبلیغاتی در خصوص رعایت بهداشت فردی و هشدارهایی در مورد مصرف خودسرانه داروها را نیز در بین مردم این مناطق به انجام رساندند.

حاجبی افزود: به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان مرزی قشم و همکاری حوزه مقاومت بسیج نبی اکرم (ص) شهر درگهان در مجموع ۲۷۵ نفر از مردم مناطق محروم جزیره قشم در روستاهای کوویی، منصور آباد و کردوا خدمات مختلف پزشکی (اطفال، داخلی، پوست و مو) ارائه دادند.

وی گفت: اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم که توسط کانون بسیج جامعه پزشکی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی قشم انجام می‌شود، در راستای بهره مندی مردم این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

در پایان این برنامه با حضور مسوول بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا(ع) کوویی و مسوولان این روستا از اعضای گروه پزشکی به مناسبت روز پزشک و هفته دولت تجلیل شد.

دوم تا هشتم شهریورماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا