سیاسی

امام جمعه قشم: دولت سیزدهم پُرشتاب و با حکمت عمل می کند

 امام جمعه قشم با بیان اینکه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور جدی و مخلصانه برای خدمت به مردم و کشور پُرشتاب و با حکمت در عرصه های داخلی و سیاست خارجی فعالیت دارند، گفت: در آینده ای بسیار نزدیک نتایج سازنده چالاکی و فرزانگی دولت مردمی را برای کشور و منافع ملی شاهد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک این هفته به همه دولتمردان افزود: این هفته یادآور فداکاری ها و زحمات فرزندان انقلاب اسلامی و تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) و زنده کردن روزهای خدمت رسانی و خدمتگزاری به مردم یعنی شهیدان رجایی و باهنر است.

وی ادامه داد: هفته دولت ۲ ساحت اصلی دارد که ساحت اول این است که مردم تلاش های که از سوی دولت و دولتمردان انجام می شود را می بینید و به آنها به دیده قدردانی و قدرشناسی می نگرند.

امام جمعه قشم توضیح داد: ساحت دوم این است که هفته دولت فرصت ارزیابی عملکردی است، یک بُعد این ارزیابی مربوط به دستگاه ها و خود دولت در قالب طرح شهید رجایی و درون تشکیلاتی است و یک ارزیابی مهم هم مردم نسبت به مسوولین محلی خودشان دارند که این محاسبه و سنجش به نظر می رسد که اگر با دیده انصاف و درستی انجام شود مهم تر و حائز اهمیت تر است.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: دیده انصاف این است که مردم مسوولین خودشان را با اختیاراتی که یک مدیر، یک مجموعه و ظرفیت های که در آن وجود دارد، ارزیابی کنند و به دیده تنگ نظرانه آنان را قضاوت نکنند.

وی با اشاره به اینکه در کلان ما امروز می بینیم دولت سیزدهم پُرشتاب و با حکمت و همانطوری که رهبری بزرگوار عمل می کردند، فعالیت می کند، گفت: اما منکر نقص ها و بعضی از ایرادات نمی شویم و باید مردم و مسوولان در کنار هم برای توسعه و عزت کشور تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه قشم در ادامه با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم به ویژه در حوزه اقتصادی تقویت ارتباط با همسایگان و منطقه را سیاستی درست و حکیمانه خواند و تصریح کرد: تقویت ارتباط راهبردی با آسیا و شرق و پیوستن ایران به شانگهای یکی از مهم ترین موفقیت هایی بود که در این حوزه انجام شد.

وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به آفریقای جنوبی و عضویت ایران در گروه بریکس اظهار کرد: عضویت ایران در این گروه دستاورد مهمی بود که در سفر اخیر رئیس جمهور انجام شد و ایران هم در کنار برخی از کشورها به این مجمع پیوست.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه یک موضوعی که از ابتدای دولت مطرح بود و باید تقویت شود و ادامه پیدا کند بحث مردمی بودن دولت هاست، گفت: مردمی بودن به این معنی است که باید مدیران در کنار مردم باشند و مردم این حس را داشته باشند که هر لحظه به آنان دسترسی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا