حوادث

نوروز امسال بدون سانحه فوتیِ تصادف یا غرق‌شدگی

نوروز امسال در قشم در حالی به پایان رسید که هیچ مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای و غرق‌شدن در دریا نداشته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از فارس، نوروز امسال در قشم در حالی به پایان می‌رسد که هیچ مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای و غرق‌شدن در دریا وجود نداشته‌است.

برخلاف سال گذشته که حدود ۱۲ نفر بر اثر غرق شدن در دریا در جزیره قشم جان خود را از دست دادند، نوروز امسال جزیره قشم هیچگونه آمار فوتی ناشی از این حوادث را نداشته‌است. علت این موضوع را می‌توان در استقرار و به کارگیری تعداد بیشتری نجات غریق برای پیشگیری از این حوادث در سواحل جزیره قشم یافت. 

همین چند روز پیش بود که ۹ نفر از مسافران نوروزی در سواحل ناز، هامون، زیتون، سینما دریا و آفتاب۲ با حضور به موقع ناجیان غریق ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نجات یافتند. به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، فعالیت ۲۰ نیروی نجات غریق که از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در سواحل قشم مستقر شده اند موجب پیشگیری از غرق شدن مهمانان و گردشگران در آب‌های ساحلی این جزیره شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از حوادث تلخ نوروز سال گذشته می‌توان علاوه بر به‌کارگیری اکیپ‌های غریق نجات بیشتر، مسافران و گردشگران را با نصب تابلوها هشدار از عواقب شنا در سواحل خطرناک یا در شرایط جوی نامناسب آگاه کرد. 

از سوی دیگر این حوادث در حالی روی می‌دهد که خانواده‌ها و جوانان با بی‌توجهی به شرایط جوی و حتی آبزیان خطرناک، نه تنها جان خود بلکه جان افرادی که برای کمک به آنها گذشت می‌کنند را نیز به خطر می‌اندازند.

هر چند طبیعت و سواحل مختلف جزیره قشم سالانه پذیرای گردشگران زیادی است ولی شنا در این سواحل ممکن است به دلیل شرایط جوی و دریایی گاهی جان افراد را به خطر بیندازد و هنوز امکانات کافی امداد و نجات نیز در همه این سواحل تعبیه و مستقر نشده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا