اقتصادی

مشکلات صنایع دریامحور قشم بررسی شد

فرماندار شهرستان قشم با هدف بررسی میدانی مسائل و حمایت از تولید ملی، شرکت ها و کارگاه های تولیدی فعال در حوزه صنایع دریا محور را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، رییس شیلات و جمعی از مسوولان ذی‌ربط، محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم را در بازدید تعدادی از شرکت تولیدی صنایع دریامحور همراهی کردند.

فعالیت مرکز تکثیر ماهی ساحل نقره ای روستای نقاشه قشم با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون لارو و حجم اشتغال ۲۵ نفر فعالیت خود را از ستا ۱۴۰۰ آغاز کرده و هم اینک با ظرفیت تولید ۵.۱ میلیون لارو در حال فعالیت است.

این مرکز جهت توسعه فعالیت خود با مشکلاتی در زمینه برق، آب، قرارداد اجاره زمین و کمبود نیروی انسانی مواجه است که مسائل برای بررسی راهکارهای برون رفت و ارئه نتیجه از سوی فرماندار به مسوولان ادارات مربوطه ارجاع شد.

سردخانه تک هلال روستای سلخ قشم با توان انجماد روزانه ۲۰ تن و ظرفیت ۲ هزار تنی که با شروع فعالیت خود در سال ۱۳۸۵ برای ۱۷ نفر اشتغال پایدار پدید آورده است دیگر مرکزی است که توسط فرماندار شهرستان قشم مورد بازدید قرار گرفت.

این واحد صنفی با هیچگونه مشکلی در مسیر فعالیت خود مواجه نبود که مسوولان مربوطه بواسطه تسهیل‌گری فعالیت این واحد مورد تقدیر قرار گرفتند. شرکت شناور سازی مام وطن پی پشت قشم که فعالیت خود را با سرمایه گذاری عارف افتخاری در سال ۱۳۸۷ آغاز کرده در زمینه تولید و تعمیر شناورها فعال است.

به گفته سرمایه گذار سرمایه گذار، این شرکت عملیات ساخت لندیکرافت هزار و ۵۰۰ تنی فایبرگلاس باری و خودرو بر را برای نخستین بار در خاورمیانه از سال ۱۳۹۹ شروع کرده و تا پایان سالجاری به پایان می رساند مدیر عامل شرکت شناور سازی مام وطن پی پشت قیمت تمام شده این لندیکرلفت را بدون محاسبه موتور ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

همچنین بنابر اعلام عارف افتخاری، عملیات ساخت شناور سنتی فایبرگلاس ۲ هزار و ۵۰۰ تنی برای نخستین بار در جهان از سال ۱۴۰۰ در این شرکت آغاز شده که تا نیمه نخست سال ۱۴۰۳ خاتمه خواهد یافت.

این شرکت برای افزون بر۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال داشته و هم اینک جهت ادامه و توسعه فعالیت خود با مشکلی مواجه نیست.

شرکت صنعت تمیم قشم دیگر مقصد فرماندار شهرستان قشم و هیات همراه بود که با ۲۲ سال فعالیت برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال داشته است.

این شرکت که بدون دریافت تسهیلات بانکی متولد شده و با تامین مواد اولیه ایرانی در زمینه تولید و تعمیر شناورهای فلزی فعالیت دارد، تا کنون هشت فروند لندینگ کرافت تولید و ۲ فروند دیگر نیز در دست تولید دارد.

صنعت تمیم قشم برای توسعه فعالیت خود با مشکلاتی در زمینه آب لوله کشی مواجه است که مشکل با قید فوریت به آبفا ارجاع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا