اجتماعیاخبار مهم

بیش از ۹۰ درصد درآمد شهرداری قشم از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب می‌شود

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر قشم گفت: افزون بر ۹۰ درصد درآمدهای شهرداری شهر قشم از محل ارزش افزوده برای هزینه در حوزه‌های مختلف، کسب شده است.

احمد شب‌تاری در جلسه شورای اسلامی شهر قشم و در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم” در زمینه میزان درآمد شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: خوشبختانه افزون بر ۹۰ درصد درآمد این نهاد از محل ارزش افزوده بوده و امیدواریم با کسب درآمد‌های بهتر از محل مجوز ساخت و ساز و ممیزی املاک در بافت قدیم شهر قشم، خدمات شایسته تری در این بخش از شهر قشم داشته باشیم.
وی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قشم از سوی نمایندگان‌ پیشین شورای اسلامی شهر قشم معادل ۴۹۹ میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده بود که با اصلاحیه به ۶۶۱ میلیارد ریال رسید که از این رقم ۴۳۶ میلیارد ریال معادل ۹۰ درصد آنچه پیش‌بینی شده بود، محقق شد.
به گفته خزانه‌دار شورای اسلامی شهر قشم، اعضای جدید این شورا در سال ۱۴۰۱ بودجه ۷۹۰ میلیارد ریالی و اصلاحیه آن را با رقم یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال مصوب کردند و موفق شدند ۹۵۳ میلیارد ریال از این مصوبه را در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هزینه‌ کنند که نشان از رشد افزون بر ۲۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ دارد.
وی بیان داشت: درآمدهای شهرداری قشم در بخش‌های عمرانی، خدمات فرهنگی و ورزشی به عنوان کارهای زیربنایی از جمله در ساخت تالار ورزشی، آتلیه عکاسی، مکان تفریحی باغ توریان هزینه شده است.

مریم خادمی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قشم هم در این گفت وگو اعلام کرد: ساخت پارک مرجان، پارک خطی خلیج فارس و پروژه پیاده روسازی حد فاصل میدان پاسداران تا میدان شهرداری از برنامه‌های مهم امسال شهرداری شهر قشم است.
وی ادامه داد: ساخت سالن تخصصی ورزش والیبال، ساخت پارکینگ در ضلع غربی ساختمان شهرداری و مهمتر از همه بازگشایی محله چابهار در مرکز شهر قشم که نقش مهمی در پیشگیری از آبگرفتگی در بافت قدیم می‌شود هم از برنامه‌های اولویت‌دار امسال شورا و شهرداری قشم می‌باشد.
وی گفت: امیدواریم با جلب رضایت مالکان چند خانه در محله چابهار و حمایتی که سازمان منطقه آزاد برای جایگزین کردن زمین به مالکان این خانه‌ها داده هرچه زودتر مشکل محله چابهار و همچنین محله صاحب‌الزمان در بافت قدیم شهر قشم حل شود.

هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قشم با حضور رئیس و اعضای این نهاد و شهردار شهر قشم روز گذشته در سالن شورای اسلامی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا