سلامت

اعضای بدن جوان ۳۸ ساله ساکن قشم اهدا شد/ پیوند ۳ بیمار به زندگی

رییس واحد اهدای عضو استان هرمزگان از اهدای اعضای بدن جوان ۳۸ ساله اهل فسا و ساکن جزیره قشم خبر داد.

محمود حسین‌پور گفت: مصیب گندمکار ششده، جوان ۳۸ ساله اهل فسا و ساکن جزیره قشم، در تاریخ ۲۵ مهر با مشکل سردرد شدید و ناگهانی، به بیمارستان شهید محمدی مراجعه و در بخش اورژانس این بیمارستان پذیرش و اقدامات تشخیصی از قبیل سی تی اسکن مغز، آزمایشات و مشاوره های تخصصی برای وی انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سی تی اسکن انجام شده؛ این جان آفرین عزیز به دنبال افزایش فشار داخل مغز، دچار آنوریسم عروق مغزی و متعاقب آن پارگی عروق و خوریزی مغز می‌شود و با توجه به وسعت و پیشرفت خونریزی، بیمار در تاریخ ۷ آبان‌ماه توسط پزشک معالج عمل می‌شود اما، شدت آسیب وارده به سلول های مغزی به حدی بوده که حتی بعد از عمل هم، حال بیمار بهبود نیافته و بیمار دچار افت سطح هوشیاری می‌شود.

به رغم اقدامات درمانی انجام شده برای این جان آفرین گرانقدر، مرگ مغزی وی در تاریخ ۱۳ آبان توسط چهار پزشک متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، متخصص داخلی و متخصص بیهوشی تایید می‌شود.

حسین پور در ادامه افزود: با ایثار خانواده گندمکار ششده و رضایت آنها جهت اهدا اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند عضو پیوندی، بامداد امروز، کبد و دو کلیه این جان آفرین عزیز را طی عمل هاروست، برداشته و به بیماران نیازمند اهدا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: این ششمین اهدای عضو انجام شده در سال جاری است که با ایثار خانواده این عزیزان، تا کنون جان ۱۸ بیمار که هر روز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند؛ نجات یافته است./صدای قشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا