فرهنگی هنری

برپایی جشنواره کتاب هم‌زمان با جشنواره‌های بومی- محلی قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم برپایی جشنواره کتاب هم‌زمان با برگزاری جشنواره شهریما در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، مهدی سلامتی هرمزی با اشاره به عرضه ۱۰ هزار جلد کتاب در این نمایشگاه گفت: به‌منظور تقویت حوزه فرهنگ و با توجه به آغاز هفته کتاب‌خوانی از ۲۴ آبان ماه، جشنواره کتاب قشم در تلفیق با جشنواره شهریما برپا می‌شود.

وی ادامه داد: رونمایی از نخستین انتشاراتی دیجیتال به همراه مراسم رونمایی از ۱۸ اثر نویسندگان قشم و فراخوان انتخاب بهترین کتاب سال، تجلیل از کتابداران شهرستان قشم از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

به گفته دبیر هفته کتاب منطقه آزاد، هم‌زمان با هفته کتاب‌خوانی ۱۲ نمایشگاه کتاب در سطح شهر و چندین نمایشگاه در نقاط مختلف روستاها، مدارس اماکن رفاهی و تفریحی نیز باهدف افزایش سرانه مطالعه ساکنان دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از  تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب در این جشنواره خبر داد و افزود: مبلغ ۳ میلیارد ریال بن کتاب نیز بین نهادهای فرهنگی، کتابخانه ها و مدارس توزیع خواهد شد.

یادآور می‌شود، دو غرفه در لاین فرهنگ و هنر نمایشگاه شهریما به جشنواره کتاب قشم اختصاص دارد. این جشنواره امروز یک‌شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز به کارکرده و تا ۹ آذرماه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا