آخرین خبرهااجتماعیاقتصادی

دولت از پرورش ۳۰ تُن میگو با روش فوق متراکم در قشم حمایت می‌کند

فرماندار شهرستان قشم از حمایت دولت برای ارتقای پرورش میگو در این جزیره تا سطح ۳۰ تُن در هر هکتار با روش پرورش متراکم و فوق متراکم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری تسنیم در قشم ، علیرضا نصری در دیدار رئیس شیلات شهرستان قشم و چند تن از مدیران عامل تعاونی‌های صید و صیادی قشم به مناسبت روز جهانی تعاونی‌ها، گفت: در روش متراکم و فوق متراکم‌ پرورش میگو می‌توان سهم پرورش کشوری این آبزی را از چهار الی پنچ تُن در هر هکتار به 30 هکتار و در مراحل بعد حتی تا 70 تُن هم ارتقا داد.

وی ادامه داد: دولت امسال 30 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های شیلاتی قشم اختصاص داده و امیدواریم با استفاده از روش متراکم و غیر متراکم‌ پرورش میگو و فعالیت در زمینه پرورش ماهی در قفس، نام قشم در ردیف نخست این‌ محصولات قرار گیرد.

فرماندار قشم با گرامیداشت روز جهانی تعاونی‌ها، از قشم به عنوان شهرستان تعاونگرا نام برد و افزود:  شش هزار نفر از مردم این جزیره در حوزه صید و صیادی فعالیت می‌کنند که با احتساب پنج عضو برای هر خانواده، 25 درصد جمعیت این شهرستان از راه صید و صیادی ارتزاق می‌کنند.

به گفته وی، به جز تعاونی صید و صیادی شمار دیگری از جمعیت این شهرستان‌ هم در قالب فعالیت‌های دریایی از جمله در تعاونی‌های شناورسازی، قایقداران، تفریحات دریایی، حمل و نقل دریایی مشغول به کار هستند.

نصری اعلام کرد: عصر کنونی، دوره تکنولوژی است و در سال جهش تولید، بخش خصوصی باید برای فعالیت‌های پرورش میگو از کمترین میزان زمین، بالاترین سهم تولید را برداشت کند و دولت آماده ارائه تسهیلات به فعالان حوزه‌های شیلاتی است.

قشم در جایگاه نخست صید استان هرمزگان

محمد پرورش، رئیس شیلات شهرستان قشم در این دیدار نیز گفت: 14 تعاونی با بیش از شش هزار عضو در حوزه صید و صیادی فعالیت می‌کنند که با اقدامات آنان، قشم در رتبه نخست صید هرمزگان قرار دارد.

وی اظهار داشت: سهم صید سال گذشته تعاونی‌های صیادی قشم از آب‌های روستای رمچاه تا سلخ به 85 هزار تُن ماهی سطح‌زی ریز رسید که بواسطه این حجم از صید، مقام نخست استانی را کسب کردیم.

جزیره قشم به 1500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران یکی از مهمترین قطب‌های حوزه شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا