اخبار مهماقتصادی

عملیات اجرایی پل خلیج فارس با 460 میلیون یورو اعتبار دوباره آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه ملی و اثرگذار اقتصادی پل خلیج فارس با افزون بر 460 میلیون یورو سرمایه‌گذاری همزمان با هفتمین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر، با حضور نمایندگان دولت انقلابی بار دیگر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم” رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد، طی سخنانی گفت: این پروژه ملی پس از یک وقفه هفت ساله با همتی جهادی در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی آغاز به کار کرد.
افشار فتح‌الهی از پل خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین رکن‌های طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس نام برد و افزود: ایجاد بندر، مسیر جاده‌ای و ریلی از دیگر امتیازات این پروژه است که قشم را به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌کند
به گفته وی، این پروژه به طول سه هزار و 430 متر که دو هزار و 500 متر آن بر روی آب است با اتصال اسکله پهل در بندرخمیر به اسکله لافت در جزیره قشم، موجب تحولات مهم اقتصادی قشم و کشور می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افتتاح این پل باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل حداقل به میزان ۳۰ درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان ۴۰ درصد و همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای می‌شود.
او یادآور شد: در این طرح عظیم، چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده راه منظور شده است و برای تکمیل آن حدود سه سال و نیم زمان پیش بینی شده است.
شایان ذکر است؛ پروژه عظیم پل خلیج فارس در حال حاضر دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و امروز پس از وقفه ای هفت ساله در دولت سیزدهم فعالیت اجرایی خود را دوباره آغاز کرد.
در این مراسم، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، سردار مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم قشم در مجلس شورای اسلامی، حجتی معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی مسئولان اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا