اخبار مهمفرهنگی هنری

انقلاب اسلامی مقتدرتر از گذشته در حال پیشرفت است/حقوق خبرنگاران قشم نادیده گرفته شده است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: علیرغم توطئه وسیع دشمنان کشورمان، انقلاب شکوهمند اسلامی مقتدرتر از گذشته با توفیقات در حوزه‌های مختلف، در حال پیشرفت است.
به گزارش پایگاه خبرقشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در نشست با اصحاب رسانه این جزیره در آستانه ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بُرنده تر از 43 سال گذشته با دستاوردهای مهم در حوزه‌های مختلف روز به روز موجب افتخار و مباهات یاران انقلاب در داخل و خارج از کشور شده است.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه استکبار جهانی و متحدانش در طول 43 سال گذشته تلاش کردند انقلاب اسلامی به الگوی جهانی تبدیل نشود، اما این انقلاب سال‌هاست که به الگوی مقاومت، دینداری و زندگی ظاهری بشری تبدیل شده است.
امام جمعه شهرستان قشم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و همه فجرآفرینان سال 57، افزود: رسانه‌ها مسئولیت مهمی برای معرفی هرچه بهتر موفقیت‌های نظام برعهده دارند و مسئولان هم موظف هستند اقدامات مهم را از طریق خبرنگاران به مردم معرفی نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشراف امنیتی سربازان گمنام امام زمان (ع) در سطح کشور به عنوان نشانه بارز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش سربازان امام زمان (ع) در قشم چند هجمه معاندان خنثی و مسببان آن دستگیر شدند.
اهمیت شفاف‌سازی بودجه اصحاب رسانه قشم
حاجبی در ادامه سخنان خود با تقدیر از تلاش فعالان رسانه‌ای قشم، گفت: حقوق خبرنگاران جزیره در مقایسه با دیگر نقاط کشور نادیده گرفته شده متولیان این حوزه باید بودجه اصحاب رسانه جزیره را شفاف سازی کنند.
به گفته وی، اختصاص زمین به خبرنگارانی که سال‌ها نسبت به معرفی این منطقه تلاش کرده‌اند امری لازم و ضروری است که انتظار می‌رود سازمان منطقه آزاد در این زمینه اقدام نماید.
امام جمعه شهرستان قشم بیان داشت: متاسفانه شماری از مسئولان درک صحیحی از اهمیت کار رسانه ندارند و از این فرصت ارزشمند در راستای معرفی دستاوردها‌ی نظام به درستی استفاده نمی‌کنند.
او از خبرنگاران خواست با تقویت مجموعه خود حرکت جدیدی را برای ارتقا سطح سواد رسانه مردم و مسئولان قشم آغاز کنند و یادآور شد: فعالان رسانه‌ای قشم به عنوان مطالبه‌گر با استفاده از قلم و بیان خود مشکلات همه حوزه‌ها از جمله دوگانگی مدیریتی در این منطقه که به ضرر مردم است را از طریق مقامات کشوری و مجلس با جدیت پیگیری نمایند.
حجت‌الاسلام حاجبی با تاکید دوباره بر موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسئولان و مدیران شهرستان با تبیین دقیق دستاوردهای نظام از طریق رسانه‌ها باید تلاش و شیطنت‌های دشمنان برای بد جلوه دادن انقلاب را خنثی نمایند.
اشتغال پایدار حق جوانان قشمی است
وی با اشاره به موقعیت‌های مهم صنعتی و گردشگری قشم، اعلام کرد: اشتغال پایدار حق جوانان این جزیره است و سرمایه‌گذاران در صنایع مختلف با برنامه‌ریزی باید از فرصت نیروهای توانمند بومی استفاده کنند.
مقابله با بی حجابی از مسیر مجاری قانونی و اقدامات فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه، مستندسازی موضوعات مهم جزیره در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، ایجاد روزنامه تخصصی محلی، پیگیری افتتاح مرکز صدا و سیمای قشم، مساله آب روستاهای جزیره و پروژه ملی پل خلیج فارس هم از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی امام جمعه شهرستان قشم در نشست با خبرنگاران جزیره بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا