مذهبی

همایش هفته وحدت در قشم برگزار شد

 همایش بزرگ هفته وحدت با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از علمای شیعه و سنی و مردم شهر قشم، در سالن همایش‌های بندر لافت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مهدی دوستی روز پنجشنبه در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: امروز توفیقی بود در خدمت مردم قشم باشیم و در همایش بزرگ وحدت شرکت کنیم.

وی افزود: شخصیت حضرت رسول اکرم(ص) محور است و امیدوارم با تاسی به سیره نبوی و سبک زندگی ایشان، پیرو واقعی دین مبین اسلام باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: خوشبختانه از آغاز هفته وحدت جشن‌ها و همایش‌های خوبی در حوزه وحدت در استان با حضور علما، اندیشمندان و مردم اهل سنت و شیعه برگزار شده و نمودی از وحدت بی‌نظیر مذاهب اسلامی در استان به نمایش درآمد.

وی تصریح کرد: مسلمانان اشتراکات زیادی از جمله پیامبراکرم(ص)، قرآن و قبله مشترک دارند و باید تاکید اساسی بر همین اشتراکات باشد، تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر تقویت و گسترش وحدت بوده است.

استاندار هرمزگان گفت: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی هستند اما به وحدت می‌توان مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور هم با اتخاذ سیاست درست برقراری ارتباط با همسایگان و کشورهای اسلامی راه نفوذ جبهه کفر و سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان را مسدود کرده و بر گسترش ارتباطات میان کشورهای اسلامی در زمینه اقتصادی، تجاری، امنیتی و اجتماعی نیز تاکید داریم.

در این همایش از جمعی از علمای شیعه و اهل سنت که در راستای وحدت اقدامات موثر انجام داده بودند، تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از علمای شیعه و سنی، مسئولان و مردم شهرستان قشم دراین همایش حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا