گردشگری

مشارکت جامعه محلی قشم موجب رونق گردشگری شده است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با برنامه‌ریزی و همراهی جامعه محلی اقتصاد جزیره قشم در حوزه گردشگری رونق گرفته و میزان بیکاری به حداقل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبرقشم، حجت‌الله عبدالملکی در بازدید از برج پرنده‌نگری روستای گورزین جزیره قشم اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور گردشگری است که می‌تواند به بهبود اقتصاد محلی و اشتغال‌زایی کمک چشمگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت اقامت ۱۰ میلیون نفرشب در مناطق آزاد کشور وجود دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری می‌تواند امکان حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد را فراهم کند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ضمن برشمردن ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری قشم، افزود: ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا و طبیعت بکر جزیره موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

وی تأکید کرد: فرهنگ طبیعت دوستی و حفظ محیط‌زیست مردمان جزیره پهناور قشم از دلایل اصلی معرفی این جزیره به‌عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور است و برای جذب سرمایه‌گذار در قشم برنامه‌ریزی‌شده و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

بنابراین گزارش، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفری یک‌روزه به جزیره قشم پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که از تاریخ سوم تا پنجم بهمن‌ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا