آخرین خبرهااخبار بانوان

روز دختر با هنرمند تنبک نواز جزیره قشم

دختران آیت لطف، زیبایی و معجزه مهربانی خداوند بر زمینیان هستند. در تقویم کشور ما، تولد حضرت معصومه(س) به نام روز دختر و بهانه ای برای پرداختن به لطیف ترین بخش جامعه در نظر گرفته شده است. اما روز دختر تنها فرصتی برای تجلیل از دختران شایسته و نمونه نیست بلکه می توان با معرفی توانمندی و نقش تاثیرگذار شان در تحولات جامعه امروز، حس ارزش و کرامت را در وجود بانوان آینده ساز کشور نهادینه کرد.

پایگاه خبری ساحل قشم به مناسبت این روز زیبا در تقویم کشور، با یکی از دختران هنرمند جزیره به گفتگو می نشیند:
المیرا حاجی پور متولد شهریور ۸۷ و اهل شهرستان پارسیان است.
وی به عنوان یکی از دختران هنرمند جزیره قشم در روز دختر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مورد تجلیل قرار گرفته است.
هنرمند کوچک جزیره از تابستان ۹۵ با شرکت در کلاس های موسیقی با پشتکار و تلاش بسیار به یک تنبک نواز خوب تبدیل شده و همچنان مشتاق ادامه فعالیت در زمینه هنر و موسیقی است.
وی با تجربه حضور در چندین اجرا در خصوص شیوه آشنایی اش با ساز تنبک می گوید: برای پر کردن اوقات فراغت تابستانی با این ساز آشنا شدم ولی در جلسه اول با شنیدن صدای تنبک تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای به آن بپردازم.
المیرا به همراه دو دوست هنرمند خود با عضویت در گروه موسیقی سازهای کوبه ای موسسه فرهنگی- هنری مشرق در مناسبت های مختلفی چون گرامیداشت روز زن، بزرگداشت دهه فجر، روز ملی خلیج فارس و … به اجرای موسیقی پرداخته اند.
این دختر هنرمند از کار گروهی به عنوان یکی از تجارب ارزشمند خود یاد می کند و می افزاید: با راهنمایی استادم و شرکت در کلاس های گروهی، به همراه دو هنرجوی دیگر به نام های آوا گرگین و مانی شوبی گروه موسیقی تنبک نوجوانان مشرق تشکیل شد. حضور و اجرا در یک گروه، دقت و سرعت عمل اعضا را بالا برده و باعث شد دو دوست بسیار خوب و صمیمی پیدا کنم.
عبدالرحیم حاجی پور پدر المیرا که دلسوزانه پیگیر پیشرفت های دخترک هنرمندش است، محیط صمیمی و گرم موسسه فرهنگی- هنری مشرق را دلیلی برای علاقمندی المیرا و استمرار کارش می داند و ادامه می دهد: تعهد و مسولیت پذیری مدیریت موسسه فرهنگی- هنری مشرق نسبت به توسعه فرهنگ و هنر در جزیره یکی از دلایل موفقیت این مجموعه و جذب هنرجویان است.
وی در پایان از حمایت های بی دریغ لیلا بازرگانی مدیر موسسه فرهنگی- هنری مشرق و محمدرضا شادمانی مدرس ساز تنبک این مجموعه در کشف استعداد المیرای کوچک و آموزش و پرورش او قدردانی کرد.
دختران قشم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، ورزشی و … حضور فعال دارند و یک روز برای تجلیل از آن ها کافی نیست.  لازم است با اختصاص فعالیت‌هایی بیش از نامگذاری یک روز به نام دختران و ایجاد امکاناتی شایسته ی وجود لطیف شان، قدر این هدیه خداوندی را بدانیم و جامعه ای پرنشاط و پویا برایشان بسازیم.
پایگاه خبری ساحل قشم روز دختر را به همه دختران پاک ایران زمین خجسته باد می گوید.

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. عالی
    برای این عزیز با استعداد بهترین ها رو آرزو میکنم
    انشالله که همیشه و در همه ی عرصه ها بدرخشند
    استاد شادمانی عزیز دست مریزاد و خسته نباشید

  2. بسیار عالی ،من شاهد هنر مندی این هنر مند کوچک و دوستانش بودم ،وارزوی موفقیت هرچه بیشتر برای این گل دختر ایرانی و تمام فرزندان ایرانی دارم .به حامیان این عزیز از جمله خانواده با پشتکار و استاد انش تبریک و خسته نباشید عرض میکنم.

  3. بسیار عالی
    هم ب خانواده این کوچولوی هنرمند تبریک عرض میکنم،هم استادعزیز جناب اقای شادمانی وهم سرکار خانم بازرگان
    قطعا کار در کنار جناب شادمانی نتیجه ای جز این نخواهد داشت

  4. تشکر ویژه از اساتید محترم که با توجه به عدم و جود امکانات مناسب در جهت تربیت هنر آموزان جزیره قشم تلاش بسیار میکنند.

  5. صمیمانه تبریک عرض میکنم خدمت المیراخانم وهمینطورپدربزرگوارش ودوست وبرادرارجمندم جناب آقای حاجی پوروآرزوی توفیقات ودرخشش بیش ازپیش برای المیراخانم

  6. درود بر المیرا خانم امیدوارم شاهد موفقیت روز افزون شما درتمام مراحل زندگی باشیم البته به نظر بنده خانواده ها به عنوان مشوق میتونن بهترین همراه برای فرزندانشان باشند خصوصا جناب حاجی پور که تابحال هم مدیر موفق وهم پدر نمونه وموفقی هستند آفرین المیرا خانم

  7. احسنت بر هنرمند توانا المیرا جان ودوستانش آوا ومانی ،این نتایج درخشان ازنشات گرفته از : (بچه ها با عزم و پشتکار ،خانواده های همراه ومشوق ،استاد با اخلاق وتوانا ،آموزشگاه عالی مشرق )

  8. احسنت به المیراجان ودوستانش آوا ومانی ،این نتایج درخشان نشات گرفته از بچه های علاقه مند وبا پشتکار ،خانواده های همراه و مشوّق،استاد توانا وبا اخلاق و آموزشگاه عالی چون مشرق

  9. احسنت به المیراجان وتبریک به استاد وخانواده اش وآموزشگاه موسیقی مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا