ایران

حمایت از حقوق بشر بزرگ‌ترین دروغ دولت‌مردان آمریکا است

فرماندار قشم با بیان اینکه حمایت از حقوق بشر بزرگ‌ترین دروغ دولت‌مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی با ادراک جامعه بشری است، گفت: این دروغ بزرگ قرن معاصر، ابزار، مستمسک، بستر و زمینه ای کارآمد برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد محمدحسینی روز دوشنبه در حاشیه گلباران شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۵ سال پیش آمریکا در خلیج‌فارس و روز افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن آنکه فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکاست، مجالی برای جهاد تبیین حول محور معرفت قرآنی استکبار و ماموریت قرآنی استکبارستیزی است.

وی بیان کرد: خود برتربینی، حق ناپذیری، اصل مجاز شمردن جنایات نسبت به بشریت، اهل فریب‌گری و داشتن رفتار منافقانه از ویژگی‌های آمریکا به عنوان راس استکبار است.

نماینده عالی دولت در قشم اضافه کرد: حمله نظامی به طبس، همکاری در طراحی و سازماندهی کودتای نقاب، تحریک صدام برای حمله به ایران و تجهیز و تسلیح ماشین جنگی رژیم بعثی، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، تحریم‌های غیرقانونی و فلج کننده، تلاش برای براندازی از طریق ایجاد و سازماندهی نافرمانی مدنی، سنگ اندازی در مسیر دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای با شیوه‌های چون جنایت، تحریم و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در قبال ملت ایران است.

محمدحسینی توضیح داد: استفاده ابزاری از حقوق بشر علیه کشورهای هدف، رفتارهای مستقیم مداخله گرانه به نام حقوق بشر، بازی با سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری، عدم عضویت آمریکا در کنوانسیون‌های حقوق بشری و قوانین ضد بشری در خصوص مهاجرت از دیگر تناقضات حقوق بشری آمریکا است.

شهادتگاه قربانیان جنایت ۳۵ سال پیش آمریکا در خلیج فارس امروز – دوشنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۱ – همزمان با حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار در سال ۱۳۶۷ به این هواپیمای مسافربری در نزدیکی جزیره هنگام شهرستان قشم گلباران شد.

در این مراسم که همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری و شورای تامین این شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه، ذکر صلوات، سلام بر امام حسین(ع)، قرائت بیانیه محکومیت جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی در خلیج‌فارس و نثار گل به دریا یاد و خاطره ۲۹۸ شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته و از مقام والای آنان تجلیل کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با فریادهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، این جنایت ضد بشری آمریکا را بعد از گذشت ۳۴ سال دوباره محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت از طریق مجامع بین‌المللی شدند.

امروز دوشنبه ۱۲ تیر ماه سالروز شهادت ۲۹۸ مسافر مظلوم هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج‌فارس است که با شلیک موشک از ناو جنگی آمریکا به شهادت رسیدند.

سی و پنج سال پیش ۲۹۸ نفر سرنشین این هواپیما شامل ۵۷ کودک ۲ تا ۱۲ ساله، ۷۳ زن و ۱۶۸ مرد به شهادت رسیدند.

در بین مسافران ۳۷ تبعه هندوستان، پاکستان، امارات متحده عربی یوگسلاوی سابق، کویت و ایتالیا حضور داشتند.

آمریکا در این اقدام ضمن تجاوز به آب های ایران و نقض آشکار حقوق و حریم هوایی آن، حقوق بشر و مقررات کنوانسیون های بین المللی در امنیت پروازها مسافربری را نقض کرد.

حضور غیر قانونی آمریکا در آب های منطقه خلیج فارس، حمایت مستقیم از عراق در طول جنگ تحمیلی و اقدام ضد بشری این کشور در کشتار کودکان، زنان و مردان بی گناه امری است که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

هرچند مقامات آمریکا در ابتدا با این ترفند که هواپیما خارج از مسیر پروازی حرکت می کرده و هدف قرار دادن آن عمدی نبوده سعی داشت که افکار بین المللی را منحرف کند؛ اما بعد از مدتی جرج بوش رییس جمهوری وقت آمریکا به «ویلیام راجرز» فرمانده ناو «وینسنس» که مرتکب این عمل جنایتکارانه شده بود نشان لیاقت داد.

این حادثه بازتاب گسترده ای نیز در داخل آمریکا داشت، هرچند در ابتدا تعدادی از رسانه های آن کشور سعی در توجیه این حمله داشتند ولی از لابلای مطالب منشتر شده، عمدی بودن حمله به هواپیمای ایرانی آشکار شد.

ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایران در سطح بین المللی نیز بازتاب گسترده ای داشت به طوری که اکثر شخصیت های برجسته و کشورهای مستقل جهان این اقدام را محکوم کردند.

هواپیمای ایرباس ایران (پرواز شماره ۶۵۵) ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه روز دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ توسط ناو جنگی آمریکایی وینسنس در نزدیکی جزیره هنگام شهرستان قشم در خلیج فارس توسط موشک ساقط شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا