هواشناسی

شناورهای سبک از تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز خودداری کنند

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با توصیه های زودهنگام هواشناسی اعلام کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی به دلیل وزش شدید باد و تلاطم دریا در خلیج فارس و تنگه هرمز خودداری و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های مناطق غربی و مرکزی صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی هواشناسی جوی، دریایی و دمایی امروز دوشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱، افزود: طی روز جاری وزش باد شدید در مناطق دریایی استان هرمزگان تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: شدت باد در بنادر غربی استان هرمزگان در ساعت های منتهی به عصر و شب به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: دریا مواج و ارتفاع امواج به ویژه در ساعت های منتهی به عصر و شب در بنادر غربی استان هرمزگان در محدوده ۲۵۰ سانتی متر پیش بینی می شود.

 کاملی دیرستانی اضافه کرد: از ظهر در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان نیز افزایش سرعت باد سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: همچنین از ظهر (سه شنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱) از میزان شدت باد و تلاطم دریا در محدوده سواحل استان هرمزگان کاسته خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: از لحاظ دمایی نیز از روز چهارشنبه (دهم فروردین ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش نسبی دمان پیش بینی می شود.

وی آینده نگری وضعیت جوی، دریای و دمایی را برای هفته جاری اعلام کرد و گفت: سه شنبه و چهارشنبه با توجه به شدت گرفتن باد در جنوب شرق کشور، افزایش سرعت باد و احتمال گرد و غبار در مناطق شرقی و شمالی استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا