فرهنگی

هفتمین رویداد «قشم بوم» در روستای مسن برگزار شد / «قشم بوم» فرصتی مناسب برای آشنایی با هنرمندان محلی جزیره

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تداوم روند برگزاری جشنواره «قشم بوم» در روستاهای جزیره به صورت هفتگی با هدف معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر قشم، عادل پیغامی هفتمین رویداد قشم بوم در روستای مسن، اظهار داشت: در نمایشگاه های جانبی این رویداد، هنرمندان بومی روستاهای قشم در حوزه های مختلف صنایع دستی، موسیقی، غذاهای سنتی و محلی برای علاقمندان و گردشگران عرضه می شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از روستاها هنرمندان و فعالان حوزه های مختلف هنری و فرهنگی وجود دارند و برگزاری قشم بوم فرصت خوبی برای آشنایی با این هنرمندان محلی و ظرفیت های روستاهای مختلف جزیره و معرفی آنها فراهم آورده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در بخشی از برنامه های این رویداد، بزرگان روستاهای مختلف به بیان خاطرات، رسوم و رویدادهای تاریخی هر منطقه می پردازند که به گردآوری بخشی از تاریخ شفاهی و حافظه تاریخی جزیره کمک می کند.
پیغامی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری انواع رویدادها می توان شرایط را برای شادی و امیدآفرینی با نقش آفرینی جامعه محلی فراهم نمود و امکان بهبود وضعیت اقتصادی برای خانواده ها و رونق صنعت گردشگری در جزیره را ایجاد کرد.
براساس این گزارش، هفتمین رویداد قشم بوم در روستای مسن با برنامه های جانبی مختلفی از جمله پویش نه به پلاستیک با پاکسازی ساحل، سالفه با ناخدایان قدیمی، کارگاه آموزشی برای بانوان و کودکان، برگزاری نمایشگاه های جانبی و تقدیر از کارآفرینان حوزه مختلف برگزار شد.
گفتنی است، در این مراسم عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران این سازمان به همراه ساکنان روستای مسن، قشموندان و گردشگران نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا