آخرین خبرهااجتماعیدسته‌بندی نشده

تاکید فرماندار قشم بر اهمیت نقش امید در آموزش

فرماندار شهرستان قشم گفت: موفقیت مباحث آموزشی با نگاه ویژه به واژه امید، اثرگذارتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی فرمانداری قشم،علیرضا نصری در آئین تقدیر از معلمان برگزیده سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸ قشم در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری با
اشاره به واژه امید به عنوان یکی از دو موتور محرک انقلاب در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: آموزگاران با تقویت امید و اعتماد بنفس در دانش آموزان آنان را به کسب بهتر دانش و موفقیت‌ در حوزه آموزشی تشویق کنند.
به گفته او، دانش آموزان مهم ترین منبع سرمایه ای کشورند و تحقق آرمان های انقلاب و پیشرفت در حوزه های مختلف به تقویت امید و باورهای این قشر آینده ساز کشور بستگی دارد.
فرماندار شهرستان قشم با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی – ایرانی، شغل معلمی همطراز با رسالت پیامبران معرفی شده است، ادامه داد: همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) از میان قومی درگیر جهل و خرافه، امتی مومن و نمونه پرورش داد، معلمان هم می توانند دانش آموزان را از گرداب هیاهو و تبلیغات بنیان سوز دنیای امروز به سلاح دانش و امید به پیشرفت، عدالت و توسعه فراگیر مجهز سازند.
او یادآور شد: بومی سازی آموزش از طریق بازخوانی ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و منابع کم نظیر طبیعی این شهرستان، می تواند دانش آموزان را نسبت به کارایی تحصیلات مطمئن کند.
نصری از معلمان خواست؛ طرحی هدفمند و فراگیر برای شناسایی علائق شغلی دانش آموزان و سنجش آن با ظرفیت و نیازهای شهرستان را پیگیری کنند و با برنامه و تدبیر نسبت به جهت دهی کارشناسانه این علائق هم اندیشی و اقدام نمایند.
شایان ذکر است؛ همه ساله همزمان با ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت مرتضی مطهری، آئین های تجلیل از آموزگاران‌ نمونه در این نقطه از ایران اسلامی همانند دیگر نقاط کشور به مدت یک هفته برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا