اخبار مهماقتصادی

این مقدار مشکلات در مناطق آزاد اتفاقی نیست/مافیای پشت پرده مانع از موفقیت مناطق آزاد هستند

سردار سعید قاسمی در نشست فعالان اقتصادی قشم با دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مافیای پشت پرده و دست‌های پنهانی با اقدامات خود مانع موفقیت فعالیت‌ها در مناطق آزاد می‌شوند.

به گزارش سایت “خبر قشم”، سردار سعید قاسمی در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الله عبدالملکی با فعالان اقتصادی قشم برگزار شده بود، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این دست‌های پنهان که هیچگاه دست خود را رو نمی‌کنند و مخالف موفقیت مناطق آزاد هستند. اینها متاسفانه در انتخابات مهم کشور از جمله نمایندگی‌ مجلس و ریاست جمهوری با کارشکنی‌های خود مانع از سرو سامان بخشیدن به امور مملکت می‌شوند.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم دولت سیزدهم و نیروهای جهادی آن که از جنس کار هستند، می‌توانند بدون نیاز به غرب، مشکلات را حل و فصل کنند.
به گفته این نیروی بازنشسته حوزه نظامی کشورمان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در واقع حکم دولت در سایه را دارد و اگر سیاست‌های درستی را در این مناطق پیاده و اجرا نماید، حداقل با 10 درصد کمک به اقتصاد کلان کشور در حوزهای فعالیت‌های تولیدی، صادراتی، صنعت ساختمان، دام و …، نقش مهمی برای برون رفت از مشکلات ایران را ایفا خواهد نمود.
قاسمی یادآور شد: متاسفانه سیستم اداره مناطق آزاد را به نحوی چیده‌اند که کسی نتواند آن را حل کند اما شما با صبر و بردباری تلاش کنید مسائل به طور ریشه‌ای حل شود.
وی افزود: با توجه به روحیه مبارز شما در مقابله با زیاده‌خواهان، انتظار می‌رود برای موفقیت در این مسیر یک سری خط شکنی‌ها مهم اتفاق بیفتد و اجازه ندهید بار دیگر همانند حضورتان در وزارت کار، عَلَم خدمت را از شما بگیرند.

ظرفیت‌های سواحل قشم وصف‌ناپذیرند
سردار قاسمی که پس از بازنشستگی حدود 10 سالی است در بخش ساختمان سازی با متد جدید فعالیت و در دانشگاه‌ها نیز آن را تدریس می‌کند، از قشم به عنوان یک منطقه بی‌نظیر که ظرفیت‌های ساحلی آن وصف ناپذیر هستند، نام برد.
وی با اعلام اینکه تجربه زندگی در لبنان را دارد، گفت: از طرابلس تا المنصوره 210 کیلومتر است و قشم به تنهایی با 130 کلیومتر طول و عرضی تقریبا شبیه به لبنان از موقعیت مهم ساحلی برای نقش افرینی در اقتصاد برخوردار است.
به گفته وی، سواحل لبنان 3 تا 4 نقطه رَملی دارد که بر سر استفاده آن دعواست اما در ساحل جنوبی جزیره قشم کیلومترها ساحل رَملی وجود دارد که زیبایی های دریا را بواسطه شفافیت آب تا عمق 8 تا 9 متری بخوبی می‌توان مشاهده کرد.
قاسمی اظهار کرد: زیبایی‌های سواحل قشم در مسیر لارک، هنگام و همچننی جزایر فارو به مراتب تحسین‌برانگیز تر می‌شود.
وی گفت: من 10 سال آخر خدمتم را در قشم سپری کردم و به این سرزمین ارادت ویژه دارم و به دلیل تحصیلاتم که در رشته معماری و شهرسازی است، علاقمندم توانایی‌های خودم را در این جزیره و دیگر مناطق آزاد ارائه کنم.
سردار قاسمی خاطرنشان کرد: حدود 10 سال است که در بخش ساختمان با متُد جدید مشغول فعالیت هستم و هم اینک با همیاری خیران پروژه‌ای را در یکی از روستاهای زلزه زده شهرستان خمیر استان هرمزگان در متراژ‌های حدود 100 متر آغاز کرده‌ایم که تا 22 بهمن کلید آن را به صاحبانشان تحویل خواهیم داد.
شایان ذکر است؛ حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور که روز گذشته وارد قشم شده بود به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از مسئولان از چند واحد صنعتی بازدید کردند.

تهیه و تنظیم: سحر مظفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا