اخبار مهمگردشگری با همت شهردار قشم:

احداث نخستین پایانه مسافربری نگین خلیج فارس به پایان رسید/ ساماندهی اتوبوس ها مسافربری در قشم

 شهردار قشم از پایان مراحل احداث نخستین پایانه مسافربری این جزیره با نام غدیر در ورودی این شهر از سوی این شهرداری به منظور رونق بیشتر مسافرت گردشگران داخلی و خارجی با اتوبوس به نگین خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، میرداد میردادی اظهار داشت: این پایانه مسافربری به عنوان تنها و نخستین ترمینال مسافربری جزیره قشم با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به پایان رسیده و در آستانه افتتاح و بهره برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: مساحت عرصه پایانه مسافربری غدیر شهرداری قشم ۶ هزار متر مربع، مساحت اعیان آن ۵۰۰ متر مربع و سومین پایانه مسافربری استان هرمزگان است.

شهردار قشم توضیح داد: نخستین پایانه مسافربری جزیره قشم دارای دفتر مسافربری، ایستگاه اتوبوس، کارواش، دفتر نظارت، سالن انتظار، رستوران، ایستگاه تاکسی درون و برون شهری، نمازخانه، خوابگاه رانندگان، شعبه سرویس، سرویس بهداشتی و بوفه است.  

میردادی با اشاره به اینکه تا پیش از احداث این پایانه مسافربری شاهد تجمع اتوبوس های مسافربری در برخی نقاط شهر و خارج از شهر به ویژه در ایام پیک مسافرت ها بوده ایم، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی وضعیت این اتوبوس ها و در نهایت افزایش رضایتمندی مسافران و گردشگران ورودی و خروجی به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب عنوان کرد.

وی احداث این پایانه مسافربری را گامی مهم برای رونق بیشتر سفر به قشم به خصوص برای تمامی خانواده‌های ایرانی ارزیابی کرد و یادآور شد: خانواده‌ها هم می توانند مخاطب خوبی برای این پایانه باشند، چرا که از این طریق هزینه سفرشان کمتر می شود و به طور معمول وسایل نقلیه عمومی، برای آنها امن تر بوده و آسایش بیشتری دارند.

شهردار قشم تصریح کرد: امیدواریم با اتمام طرح پل خلیج فارس، حجم انجام این گونه سفرها به جزیره قشم به مراتب بیشتر شود و لازم است که از هم اکنون با راه اندازی این گونه پایانه های مسافربری در جزیره، حرکت منظم و برنامه ریزی شده اتوبوس های مسافربری در مسیرهای مختلف نهادینه شود.

وی گسترش فعالیت های عمرانی شهرداری، احیا معماری ایرانی و اسلامی شهر، گسترش فعالیت های ورزشی، توجه به محلات، احیا مشارکت های محله ای، گسترش برنامه های فرهنگی، تربیت نیروی کار و کارآفرینی و در نهایت گسترش فعالیت های اجتماعی را از برنامه های اولویت دار شهرداری قشم برشمرد.

میردادی اعلام کرد: شهرداری قشم در هر یک از این عرصه ها برنامه های کارشناسی و مدونی را طراحی کرده است و بر اساس نیازهای طبقه بندی شده نقاط مختلف شهر با رویکرد توسعه متوازن خدمات رسانی، این طرح ها را اجرا می کند.

پایانه مسافربری که با عنوان ترمینال مسافربری هم شناخته می شود فضایی برای سوار و پیاده کردن مسافران اتوبوس های شهری و بین شهری است که بیشتر به شکل یک ساختمان بزرگ همراه با امکانات رفاهی طراحی می شود.

در این پایانه شرکت های مسافربری دارای دفاتر فروش بلیط هستند و مسافران از طریق سکوهای مشخص سوار یا پیاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا