اجتماعیاخبار مهمفرهنگی هنری نخستین نشست مدیرکل روابط عمومی دبیرخانه منطق آزاد:

ایجاد گفتمان مناطق آزاد در سطح ملی با تقویت رسانه‌های مناطق آزاد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور بر اهمیت تقویت رسانه‌ها با ایجاد بستر مناسب در مناطق آزاد به ویژه در قشم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه “خبر قشم”، حسن خانلری در نشست صمیمی خود با خبرنگاران در جزیره قشم که برای نخستین بار در تاریخ فعالیت دبیرخانه مناطق آزاد کشور اتفاق افتاده است، اظهار داشت: با توجه به حجم اخبار منتشر شده از قشم در سطح استانی و ملی، می‌توان اذعان کرد که خبرنگاران قشم عملکرد خوبی در حوزه اطلاع رسانی دارند.

وی با اشاره به برنامه‌ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور برای راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران مناطق آزاد و تقویت حوزه اطلاع رسانی، افزود: نقش رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم نظیر مناطق آزاد در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، رسانه‌ها حکم بال‌های اجرایی روابط عمومی‌ها در زمینه انتشار اخبار و انجام رسالت آگاهی سازی هستند و تقویت اصحاب رسانه کمک به توسعه همه جانبه مناطق آزاد است.
وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران یادآور شد: رسانه‌ها به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با مردم و جامعه محلی دارند، می‌توانند در حل مشکلات و چالش‌های موجود این مناطق نقش‌آفرینی کنند.
خانلری بیان داشت: رسانه‌ها جایگاه بی بدیلی در حوزه تنویر افکار عمومی و ایجاد شفافیت دارند و خوشبختانه خبرنگاران جزیره قشم در این حوزه توانسته‌اند عملکرد خوبی در اجرای وظیفه ذاتی خود ارائه کنند.
شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم در سخنانی کوتاه از مثبت بودن دستاوردهای حوزه رسانه‌های قشم خبر داد.
حسین مرادی اظهار داشت: چند رسانه مهم در قشم نمایندگی فعال دارند و امیدواریم با افزایش شمار نمایندگی رسانه‌های تاثیرگذار کشور، شاهد روند توسعه در قشم با معرفی پتانسیل‌های ارزشمند این منطقه باشیم.

اهمیت ایجاد گفتمان سازی مناطق آزاد در سطح ملی
مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبر قشم و مدیر مسئول ماهنامه ساحل قشم هم در این نشست، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در دیدار با دولتمردان، بر اهمیت کار رسانه‌ها تاکید داشته‌اند و فرمان جهاد تبیین ارائه شده از سوی ایشان، نشان از ارزش و اهمیت این جایگاه دارد.
عادلی عتیقی نژاد، اظهار داشت: امیدواریم با کمک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، امکان ایجاد گفتمان مناطق آزاد در سطح ملی به عنوان یک رویکرد مهم، فراهم شود.
وی با اعلام اینکه سبک اداره مناطق آزاد یکی از دغدغه‌های فعالان رسانه‌ای است، افزود: مشخص نیست که آیا اعضای مجمع عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد که شماری از وزرا هم عضو آن هستند، چقدر با سبک اداره این مناطق آشنایی دارند.
به گفته این فعال رسانه‌ای قشم، متاسفانه از فعالان اقتصادی مناطق آزاد که براساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند، مالیات دریافت می‌شود و اینگونه اقدامات سدی برای پیشگیری از رشد مناطق آزاد است.

گفتنی است، در این نشست که برای نخستین بار میان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با خبرنگاران قشم برگزار شد، اصحاب رسانه جزیره نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای بهبود شرایط کاری از جمله به موضوعاتی همچون فعال شدن حوزه مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم در مواجهه با نیازهای خبرنگاران، کمبود تجهیزات حوزه‌ رسانه‌ای، اهمیت تولید گزارشات محتوایی، اهمیت مخاطب شناسی، ایجاد اتاق فکر و عملیاتی برای پوشش اخبار قشم توسط رسانه‌های ساکن در این جزیره و موضوعات دیگر بیان نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا