آموزشیاجتماعی

آغاز به کار قرارگاه تحول اجتماعی در منطقه آزاد قشم / ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نمونه ژئوپارک های جهان معرفی شد

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز به کار قرارگاه تحول اجتماعی منطقه آزاد قشم با ۹ کارگروه با هدف آسیب شناسی و حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جزیره و تبدیل قشم به عنوان الگویی در کشور و جهان اسلام آغاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، حجت الاسلام محمد سعید آخوندی در نشست خبری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اصحاب رسانه و خبرنگاران جزیره قشم، اظهار داشت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۱۷ بازدید میدانی و ۴۱ نشست تخصصی با اقشار مختلف قشم با هدف برنامه ریزی و اجرای توسعه متوازن در تمام جزیره برگزار شده است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با رویکرد عدالت و مساوات برای تمام نقاط جزیره قشم یکی از اولویت های اجرای برنامه های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد است که براساس آن ظرفیت های موجود در شش شهر و 67 روستای جزیره مورد بررسی قرار گرفته است.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین در هفته های گذشته 117 کانون شبکه ای مسجدمحور در جزیره قشم فعالیت خود را آغاز کرده که در حال حاضر 700 نفر با عضویت در این کانون ها مشغول فعالیت هستند.
آخوندی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، افزود: آغاز ساماندهی محوطه قلعه پرتغالی ها، بازنگری شرایط غار خربس، بهسازی بافت قدیمی شهر تاریخی لافت، برگزاری اولین هم آفرینی ایده های گردشگری بخشی از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در حوزه گردشگری می باشد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین رویداد یامال، افتتاح خانه صنایع دستی در شهر لافت و برگزاری دوره بلد محلی گردشگری و… از دیگر اقدامات انجام شده مربوط به بخش گردشگری در هفته های گذشته است.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تکمیل چرخه زمین گردشگری در غرب جزیره، گفت: همچنین با تلاش های صورت گرفته و اقدامات انجام شده خوشبختانه ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نمونه موفق در میان ژئوپارک های جهان معرفی شد.
به گفته آخوندی؛ افتتاح پردیس بین الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم یکی از اقدامات موثر در حوزه آموزشی است که با افتتاح دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک می تواند زمینه ساز رشد و توسعه علم و دانش و پرورش نخبگان در منطقه باشد.
وی در پایان با بیان اینکه در حوزه ورزش نیز اقدامات موثری در این مدت انجام شده، گفت: با اقدامات انجام شده زمین چمن شهر سوزا به زودی آماده بهره برداری می شود، همچنین شش زمین چمن کوچک به بهره برداری رسیده و برای جبران عقب ماندگی های موجود در حوزه زیرساخت های ورزشی جزیره نیز اقداماتی صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا