گردشگری سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم:

برای ورود ‌یک میلیون گردشگر در جزیره برنامه‌ریزی کرده‌ایم

 سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از ورود بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر در ۱۰ روز گذشته که به چهار برابر شدن جمعیت این شهرستان منجر شد، خبر داد و گفت: برای ورود بیش از یک میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از تسنیم، افشار فتح‌الهی در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: حجم بالای ورود میهمانان و گردشگران به جزیره قشم به نحو شایسته‌ای از سوی کمیته‌های 13 گانه ستاد سفر قشم و دیگر نهادهای خدمات‌رسان شهرستان مدیریت شده و اندک کمبودها در برابر حجم بالای خدمات، طبیعی است.

وی با اعلام اینکه صف هشت کیلومتری ورود خودروی مسافران از اسکله پهل برای ورود به اسکله لافت، در کمتر از دو ساعت انجام می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته مدت زمان ماندگاری برای ورود به لافت تا هشت ساعت هم طولانی می‌شد.

به گفته رئیس ستاد سفر قشم، با اصلاح نقاط حادثه خیز در مسیر راه‌های مواصلاتی جزیره قشم پیش از شروع تعطیلات پایان سال، خوشبختانه تا به امروز هیچ تصادف منجر به فوت در این جزیره نداشتیم.

وی ادامه داد: امیدواریم همه رانندگان وسایل نقلیه با احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند تا پایان سال و در طول سال هم با حادثه‌ای که منجر به جان باختن هموطنانمان شود، مواجه نشویم.

فتح‌الهی از ژئوپارک قشم به عنوان یک برند جهانی نام برد و از فعالان رسانه‌ای قشم خواست با برجسته کردن ژئوسایت‌های کم نظیر این پدیده زمین شناختی، به معرفی هرچه بهتر قشم کمک کنند.

او یادآور شد: سیاست ما در سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد شرایط برای جذب میهمانان و گردشگران در طول سال با هدف کمک به اقتصاد فعالان در عرصه‌های مختلف این جزیره به ویژه در مناطق روستایی است که خوشبختانه در این راه موفقیت‌های مهمی اتفاق افتاده است و بسیاری از میهمانان و گردشگران قشم در سفر به این جزیره چند روزی را در کاشانه‌های میهمان روستایی اقامت می‌کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از فرهنگ مردم این جزیره هم به عنوان یکی از نقاط مهم در جذب گردشگر نام برد و گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم تصویر زیبایی از قشم و مردم نجیب و میهمان‌ دوست این منطقه را به ایران معرفی کنند.

وی تصریح کرد: با عبور از شرایط سخت کرونایی پیش بینی افزایش سفرها به قشم از چند ماه پیش در جلسات ستاد سفر مطرح شده بود و ما برای میزبانی از بیش از یک میلیون گردشگر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس ستاد سفر قشم بیان داشت: خوشبختانه تمامی اماکن اقامتی قشم شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، کمپ‌پارک‌ها، خانه‌ای اجاره‌ای دارای مجوز، بوم‌گردی‌های روستایی و … پر از میهمان است و با توجه به اینکه بخشی از میهمانان هر روز از قشم خارج می‌شوند، آماده پذیرش میهمانان جدید نوروزی در این جزیره زیبا هستیم.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی و اقلام روزمره مورد نیاز مردم ساکن و میهمانان نوروزی از سوی ستاد سفر قشم و ادارات مرتبط تامین شده و در این 10 روز فقط با مشکل تامین نان مواجه بودیم که بخشی از این مشکل را با ورود روزانه 20 هزار قرص نان، برطرف کرده‌ایم.

فتح‌الهی در پاسخ به سئوالات مطرح شده در زمینه کمبود‌ سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف جزیره گفت: 240 چشمه سرویس بهداشتی در 14 کمپ پارک جزیره قشم ایجاد شده که بیشتر این سرویس‌های بهداشتی در طول سال بلا استفاده هستند و در ایام پیک سفرها بازگشایی می‌شوند.

وی گفت: تا زمانی که شبکه بزرگراهی از شهر قشم تا مبادی ورودی فرودگاه و اسکله لافت ایجاد نشود، مشکل ترافیک جزئی در جاده‌های قدیمی طبیعی است که در ایام نوروز ترددها با تلاش نیروهای پلیس راه به صورت روان انجام می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به سئوالی در مورد ترافیک سنگین شهردرگهان، گفت: یقیناً ورود حجم بالای خودرو به شهر کوچکی همانند درگهان موجب ترافیک می‌شود اما با زحمات نیروهای راهنمایی و رانندگی و استفاده از 20 نیروی بسیجی، این مشکل هم مدیریت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا