اخبار مهماقتصادی

صداقت رکن رسالت رسانه‌ای است/ذبح اخلاق در مسلخ منافع

خبرقشم: صداقت در نشر اخبار با هدف تنویر افکار عمومی یکی از مهمترین ارکان فعالیت رسانه‌ای محسوب می‌شود و بی توجهی به این مهم نه تنها عدول از رسالتی است که بر عهده گرفته‌ایم، بلکه نوعی بی احترامی به مخاطب تلقی می‌گردد.
پس از انتشار مطلبی در فضای مجازی قشم، تحت عنوان «تخریب مسکن جوانان در محدوده روستای ریگو توسط سازمان منطقه آزاد قشم» که موجب بروز نگرانی برای مردم جزیره قشم شده بود، بیانیه‌ منتشر شده از سوی شورای اسلامی و دهیاری ریگو، به کلی این ادعا را تکذیب کرد.
پیگیری موضوع و بررسی‌های انجام شده نشان از آن دارد که تخریب در فضای اختصاص یافته برای مسکن جوانان در روستای ریگو صورت نگرفته است و گردانندگان کانال با انتشار مطلب خلاف واقع در زمانی که با نزدیک شدن به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری جامعه بشدت نیاز به آرامش دارد، رفتاری به دور از شان و رسالت خود بروز داده اند.
انتظار می‌رفت مدیر کانال که در مطلب منتشر شده خود خواستار رفع ابهام موضوع تخریب دیواره‌های مسکن جوانان روستای ریگو از سوی دهیاری و شورای اسلامی این روستا شده بودند، به جای نشر مطلبی تحت عنوان “تخریب مسکن جوانان در محدوده روستای ریگو توسط سازمان منطقه آزاد قشم”، موضوع را با مسئولان شورا و دهیاری روستای یاد شده و یا از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کردند؛ نه اینکه با انتشار تصاویر از آنچه ادعا می کنند و ابراز نگرانی برای دهیار خدوم و اخلاق مدار ریگو، به شبهه جانبداری بدلیل قرابت خانوادگی با مالک خودخوانده زمین های مذکور بیفزاید.
در چنین شرایطی انتظار می‌رود افراد موثر و دستگاه‌های متولی بطور ضرب الاجل با ورود به این موضوع، مردم روستای ریگو به ویژه جوانانی که با وعده دولت سیزدهم به ساخت مسکن روستایی امیدوار شده‌اند را از نگرانی بیرون آورده و در اسرع وقت به سوالات افکار عمومی پاسخگو باشند.
در پایان لازم به آنچه در بیانیه شورای اسلامی و دهیاری ریگو به آن اشاره شده نیز اشاره نماییم که نشان می‌دهد دیوارهای تخریب شده به اراضی تصرف شده‌ای تعلق داشته که با دستور دستگاه قضا برچیده شده است. پیگیری های خبرنگار خبرقشم حاکی از آن است که اساساً بدون بررسی دقیق و دستور قضایی امکان تخریب هرگز مهیا نمیشود.
خبرقشم به‌ عنوان یک رسانه بی‌طرف، بار دیگر بر اهمیت آرامش در جامعه با خودداری از انتشار مطالب کذب که براساس قانون جرم تلقی می‌شود، تاکید دارد و آمادگی خود را برای نشر مطالب واقعی و مستند جهت تنویر افکار عمومی را اعلام می‌دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا