اقتصادی

صادرات و صادرات مجدد 328 میلیون دلار در 8 ماهه سال جاری / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به 215 میلیون دلار رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از 328 میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از 234 میلیون دلار مربوط به صادرات از محل تولید به خارج از کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 72 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال همچنین 94 میلیون دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است که این رقم نیز نسبت به عملکرد سال گذشته در مدت مشابه 640 درصد رشد دارد.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از 113 میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
به گفته رضایی فر؛ با توجه به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و همچنین مدیریت صورت گرفته در حوزه واردات، تراز تجاری منطقه آزاد قشم در هشت ماهه ابتدایی امسال بیش از 215 میلیون دلار می باشد.
وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری قشم در جریان است، خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری 3600 تن تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و صنعتی در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا است.
رضایی فر در پایان گفت: برنامه ریزی هایی خوبی جهت برای توسعه صادرات به بازارهای هدف صورت گرفته و امیدوار هستیم با ادامه روند تسهیل و توسعه شاهد افزایش میزان صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا