آخرین خبرهااجتماعی

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در قشم اجرا می‌شود

فرماندار قشم گفت: طرح‌های سفیران سلامت و هر خانه یک پایگاه سلامت با هدف پیشگیری بیشتر از بیماری کرونا در قشم اجرا و همه مردم شامل این طرح می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: اداره‌ها و نهادها و شورا و شهرداری‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش و بسیج، مشارکت فعالانه در حوزه سفیران سلامت داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز موج سوم کرونا در کشور، مردم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و نهادهای دولتی و غیردولتی، کسبه، تجار و شناورها از ارایه خدمت به کسانی که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

فرماندار قشم تصریح کرد: پیشگیری مهمترین اصل در بحث سلامت است و برای محقق شدن آن، آموزش صحیح و مستمر و همگانی لازم است.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده در مدارس خوشبختانه شاهدیم که ضد عفونی کلاس‌ها و مدارس به نحو مطلوب در حال انجام است و استفاده از ماسک نیز کاملا رعایت می‌شود.

فرماندار قشم ادامه داد: سازمان منطقه آزاد هم امکانات لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا بتوانیم با سلامت از این دوران سخت عبور کنیم.

وی اظهار کرد: در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید از جایگاه‌های سوخت، اصناف و بازار بازرسی بیشتری صورت بگیردو گزارش آن نیز منتشر شود.

نصری فعالیت دوباره شورای فنی اشتغال اتباع را مورد تاکید قرار داد و افزود: بنا برآمار ارایه شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیر مجاز بوده‌اند و از این رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستورکار مسوولان مرتبط قرار دارد.

وی ادامه داد: کنترل تردد اتباع خارجی و فعالیت این افراد با توجه به ضرورت‌های بهداشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا با مراقبت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا