اجتماعی

روزانه ۱۲۰ تُن زباله در شهر قشم جمع آوری می شود

 مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در ایام تعطیلات سال جدید و نوروز ۱۴۰۱ روزانه بین ۱۱۸ تا ۱۲۰ تُن زباله در این جزیره جمع آوری می شود که این میزان دو و نیم برابر میزان تولید زباله در ایام معمول سال در این شهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، شاهد ملازم روز پنجشنبه اظهار داشت: این میزان زباله از سوی ۴۲۰ نیروی ثابت و ۱۰۰ نیروی کمکی در ایام تعطیلات نوروزی سال جدید به صورت سه شیفت کاری در شهر قشم جمع آوری می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۰ دستگاه پرس جمع‌آوری زباله، جدول‌شوی، جاروب مکانیزه، برگ‌خوار، تانکر آب، واترجت، بالابر و نظایر آن با حداکثر توان در حال فعالیت هستند، افزود: جمع آوری زباله، تخلیه سپتیک، جمع آوری نخاله، تعمیرات سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و نظافت پارک ها و فضای سبز جزیره قشم در ایام نوروز بخش مهم برنامه های این مدیریت است.

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، با تلاش پاکبانان و نظارت مستمر ناظران سازمان منطقه آزاد قشم سعی می‌شود در کمترین زمان ممکن، زباله‌های سطح جزیره جمع‌آوری شوند.

ملازم از افزایش ۱۰۰ سطل زباله ۱۶۰ لیتری مکانیزه به هزار و ۲۰۰ سطل مکانیزه قبلی در سطح جزیره قشم خبر داد و گفت: ۶۰۰ مخزن پارکی سبز رنگ نیز به اقلام قبلی برای بهبود خدمات شهری قشم در ایام نوروز ۱۴۰۱ اضافه شده است.

وی یادآور شد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده ۵۰ چشمه حمام سیار در پارک ایران زمین قشم فعال شده و بیش از ۴۰ متصدی در سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارک ها به منظور نظافت، تعمیرات، روشنایی و تهیه مایحتاج از جمله مایع دستشویی بکارگیری شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خرید و کاشت بیش از ۸۰۰ هزار بوته گل فصلی زیبا و رنگارنگ در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در نقاط مختلف جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه و رنگ آمیزی میادین، بلوارها و المان های فلزی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این مدیریت است.

نقاط مختلف شهر و جزیره قشم همه ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی با کاشت چمن، نهال و گل های فصلی، از جلوه ای زیبا برای انبوه مهمانان و گردشگران برخوردار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا