اجتماعی

سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم گفت: سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی که در اثر شرایط آب و هوایی، دما و رطوبت بالای این جزیره دال های بتنی (سقف آنها) در حال تخریب و ریزش بود، بهسازی شد.

عبدالجبار قزلباش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بهسازی و تعمیر پل ها شامل تعویض دال های فرسوده پل ها، احداث رادیه و برید، تنظیم بستر، مقاوم سازی پایه پل ها، تعمیر دیواره های هدایت آب، مرمت قرنیز و نرده پل است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی سه دستگاه پل یادشده بهسازی و تعمیر ۲ دستگاه از آنها با دهانه ۲ متری در کیلومترهای ۱۰۰ و ۱۱۰ جاده قشم به باسعیدو واقع در بخش حَرّا شهرستان قشم و یک دستگاه پل دیگر با دهانه یک متری در کیلومتر ۱۵ جاده قشم به درگهان (مقابل ندامتگاه) در بخش مرکزی انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم اضافه کرد: در اجرای این عملیات تعمیر و بهسازی، عوامل راهداری دال های آسیب دیده این پل ها را با بارگذاری المان های پیش ساخته بتنی مسلح تعویض و سپس روی آنها را آسفالت کردند.

قزلباش توضیح داد: برای نگهداری از پل های شهرستان قشم اقدامات پیشگیرانه در آب بندی سطح پل ها، تعمیر آبچکان، تعمیر، پاکسازی و شست و شوی کانال هدایت آب، تعمیرات آبرو و پل های کوچک در مسیل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل ها با هدف ارتقای کیفی بناهای فنی و ایمنی در عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین در سطح شهرستان مرزی قشم در دستور کار قرار دارد.

سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

وی یاد آورشد: اکنون ۷۱۵ دستگاه پل با هزار دهانه در جزیره قشم وجود دارد که تمامی این پل ها پس از بازدید توسط عوامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قشم در سامانه «بی. ام. اس» ثبت شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم گفت: این شهرستان مرزی دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۲.۷ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

سه دستگاه پل دارای وضعیت بحرانی در جاده های قشم بهسازی شد

«دال بتنی» – (Concrete Slab) – یکی از مهم‌ترین عضوهای سازه‌ای است که از صفحات تخت بتنی تشکیل شده است.

دال بتنی عضوی است که در سازه‌ های مختلف (ساختمان، سد، پل، تونل) و با کاربری‌ های متنوع (سقف، فونداسیون و پیاده‌ رو) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا