آخرین خبرهااجتماعیاقتصادی در جلسه هم اندیشی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با نمایندگان تجار و کسبه شهر درگهان عنوان شد؛

تغییر رویکرد تجارت به تولید میانبری برای توسعه اقتصاد جزیره در سال جهش تولید

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تغییر رویکرد فعالیت های تجاری به فعالیت های تولیدی و گردشگری به عنوان راهکاری پایه ای برای حل مشکلات اقتصادی بازرگانان جزیره یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ،حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور بررسی مشکلات اصناف گوناگون جزیره در حوزه واردات و صادرات و شنیدن انتقادات و پیشنهادات آن ها با نمایندگان تجار و کسبه شهر درگهان دیدار کرد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مکاتبات انجام شده با مقامات عالی دولتی در خصوص کالاهای دسته 4 بیان داشت: ما در قبال سرمایه گذاران و فعالان تجاری جزیره مسوولیم.
وی با اشاره به این موضوع که 25 درصد جمعیت جزیره از طریق تجارت کالا ارتزاق می کنند، گفت: تصمیم گیری در مورد ممنوعیت و یا آزادسازی ورود کالاهای دسته 4 مربوط به مقامات عالی دولتی و بانک مرکزی است که باهدف جلوگیری از خروج ارز در حال انجام است ولی با این حال ما در تلاشیم تا این مشکل را حل کنیم.  
مومنی ادامه داد: احصا میزان واردات منطقه آزاد قشم به تفکیک نوع و مقدار مصرف هر کالا در پنج سال گذشته، میانگینی از میزان نیاز این منطقه به ورود کالاهای دسته 4 ارایه می کند که بر اساس آن می توان درخواست تخصیص ارز کرد تا بخشی از این معضل حل شود.
این مقام عالی اضافه کرد: عملیاتی کردن این پیشنهاد کمک می‌کند تا پایان سال جاری،  بخشی از مشکلات و مسائل را برطرف کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به تغییر رویکرد فعالان عرصه واردات جزیره به عنوان راهکاری بلندمدت و پایه ای برای برون رفت از رکود اقتصادی اشاره کرد و افزود: در این زمینه دو پیشنهاد مناسب وجود دارد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد باتوجه به سرعت رشد جزیره در حوزه گردشگری، تغییر زمینه فعالیت از تجارت به گردشگری فرصتی مناسب جهت هم راستایی با سرعت فزاینده توسعه قشم باشد.
مومنی به عنوان پیشنهاد دوم جهت کاهش فشارهای اقتصادی بر این دسته از سرمایه گذران عنوان داشت: تغییر رویکرد از فعالیت های تجاری به سوی فعالیت های تولیدی، ضمن شکوفایی اقتصاد کشور در سال جهش تولید، می تواند شمارفعالانی تبدیل کند که با ایجاد ظرفیت اشتغال برای جوانان، برای کشور خود ارزآوری می کنید.
گفتنی است، در جلسه هم اندیشی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با نمایندگان تجار و کسبه شهر درگهان، مدیر منطقه ویژه و اقتصادی، مدیر توسعه تجارت و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا