گردشگری

جزیره قشم با اجرای پویش استقبال از بهار آذین بندی شد

 رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از اجرای پویش «استقبال از بهار» با آذین بندی و آراستگی معابر با هدف ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی و استقبال شایسته از گردشگران نوروزی در این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، حسین مرادی اظهار داشت: فضاسازی ایجاد شده شامل نصب بنر بر روی استرابوردها، بیلبورد و پیشانی پل‌های عابر پیاده در معابر اصلی است.

وی ادامه داد: معابر سطح شهر قشم، ورودی روستاهای هدف گردشگری، اسکله‌های لافت و پهل، اسکله شهید ذاکری، فرودگاه بین‌المللی و  جاده‌های جزیره قشم با نصب بیش از ۲۰۰۰ مترمربع بنر تزیین شده است.

رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: برای نخستین بار بیلبوردی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در میدان طالقانی شهر قشم (مقابل مجتمع گلدن سیتی) با تبریک سال نو و معرفی جاذبه های گردشگری قشم نصب شده است.  

مرادی تصریح کرد: فضای تبلیغاتیِ در سطح جزیره قشم با رویکرد عید نوروز و  مژده فرارسیدن سال نو آراسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، غرفه‌های فرهنگی، هنری و صنایع دستی به همراه جشنواره شادی در محل فرهنگسرای جزیره قشم (محل باغ موزه گیاه شناسی) تا پایان نوروز برگزار خواهد شد.

نقاط مختلف شهر و جزیره قشم همه ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی با کاشت چمن، نهال و گل های فصلی، از جلوه ای زیبا برای انبوه مهمانان و گردشگران برخوردار می شود.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

قشم به علت موقعیت ویژهای که دارد، از معدود مناطق جهان است محل تلاقی فرهنگ های کهن ایرانی، آفریقایی، عربی و اروپایی بوده و گذرگاهی برای حوادث گوناگون و به همین دلیل در طول تاریخ دستخوش رخدادهای بسیار و شاهد آمد و رفت اقوام و مللی چون عیلامی ها، مادها، یونانی ها، زرتشتیان، پرتغالی ها، اسپانیایی ها و انگلیسی ها بوده که آثار و سابقه فرهنگی هریک از این اقوام در جای جای جزیره برجای مانده است که نام هایی چون کیش، کشم، قشم و تنب بر آن نهاده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا