اقتصادی

۱۶۲ هزار مترمربع از حریم قانونی ساحل قشم آزادسازی شد

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای عمل به دستورات ریاست محترم قوه‌قضاییه مبنی بر مقابله با هرگونه تصرف غیرقانونی در حریم و بستر دریا، سازه‌های غیرمجاز در ۲۷ هزار متر و به مساحت ۱۶۲ هزار مترمربع از حریم قانونی ساحل قشم آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی خاطر نشان کرد: در روستای سَلَخ حریم ساحلی به طول یکهزار متر و مساحت ۶۰ هزار متر مربع و حد فاصل بندر کاوه تا امتداد دوراهی روستای زینبی به طول یکهزار و ۵۰۰ متر و مساحت ۹۰ هزار متر مربع رفع تصرف گردید.

وی ادامه داد: حریم ساحلی مجتمع تجاری معراج قشم و ضلع شرقی اسکله شهید ذاکری شهر قشم نیز به طول ۲۰۰ متر و مساحت ۱۲ هزار متر مربع آزاد شد.

رییس دادگستری هرمزگان تصریح کرد: ابنیه تخریب شده شامل دیوارچینی، چاه فاضلاب، فَنس کشی، پِی سنگی، سازه‌های غیر مسقف، سد و بند خاکی، آب انبار بلوکی و سکوی بتنی بود.

وی خاطرنشان کرد:  با قرار گرفتن در آستانه تکمیل روند آزادسازی نوار ساحلی جزیره قشم، از تمامی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی انتظار می‌رود که به قانون احترام بگذارند و و احکام قضایی را تمکین کنند.

وی افزود: امید است دستگاه‌های مختلف ضمن رعایت حریم ۶۰ متری دریا و خودداری از هرگونه ساخت و ساز مجدد، زمینه بهره مندی عموم مردم را از این موهبت الهی فراهم سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا