فرهنگیمذهبی

همزمان با بهار طبیعت و قرآن، 33 ویژه برنامه فرهنگی و هنری در قشم اجرا می‌شود

رئیس کمیته امور فرهنگی و جشنواره‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: 33 برنامه فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی در ایام تعطیلات نوروز 1403 و همزمان با ماه مبارک رمضان در قشم اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مجتبی سلیمی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت، در ایام تعطیلات نوروزی شاهد اجرای 7 ویژه برنامه‌ مذهبی به همراه 18 برنامه هنری، آیینی، صنایع دستی، عکس و نقاشی، خوراک، و 8 برنامه ورزشی در جزیره قشم خواهیم بود.
وی ادامه داد: نخستین برنامه حوزه فرهنگی هنری این کمیته مربوط به کاروان استقبال از بهار است که در آخرین روز از اسفند ماه در شهر قشم با موسیقی، آتش بازی، دادن شاخه‌های گل به میهمانان جزیره و خوشامد گویی به آنان توسط شخصیت‌های عروسکی اجرا می‌شود.
به گفته رئیس کمیته امور فرهنگی و جشنواره‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، جشن‌های ویژه نوروزی در محل قلعه تاریخی قشم و کمپ پارک آفتاب 2 در مسیر ساحل جنوبی با برپایی نمایش و موسیقی بومی و محلی اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی (13 فروردین) از میهمانان جزیره قشم در اسکله‌های شهید ذاکری و لافت و همچنین فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم استقال خواهد شد، ادامه داد: کنسرت موسیقی جزیره هم به عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری از دوم تا هشتم فروردین در سالن نمایشگاه‌های شهر قشم برگزار می‌گردد.
سلیمی گفت: چندین جشنواره در بخش‌های مربوط به غذا، صنایع دستی، موسیقی، نمایش، عکس و نقاشی، قهوه، شیرینی و گیاه هم در روزهای مختلف تعطیلات نوروزی در سطح شهر قشم و نقاط مختلف جزیره اجرا خواهد شد.
او با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های مذهبی در قشم بیان داشت: باتوجه به تقارن ماره مبارک رمضان با بهار طبیعت، هفت برنامه مذهبی از جمله محفل انس با قرآن، محفل شبی با قرآن، مسابقات قرآنی ماه مبارک رمضان، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همراه ویژه برنامه‌‌های شب‌های قدر و رویداد فرهنگی مهرانه (عفاف و حجاب) تا 20 فروردین ماه در این جزیره اجرا خواهد شد.
رئیس کمیته امور فرهنگی و جشنواره‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گفت: رویدادهای ورزشی جام رمضان شامل والیبال ساحلی، شطرنج، فوتسال، کاراته قهرمانی شهرستان به همراه بازی‌های بومی _ محلی، جشواره آبی جزیره و جشنواره آبی و هوایی هم در این ایام انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا