آخرین خبرهااجتماعی

جولان کرونا در قشم؛ دستور قرنطینه روستاها اجرایی نشد + فیلم

استاندار هرمزگان با صدور ابلاغیه‌ای قرنطینه روستاها را به مدت دو هفته اعلام کرد اما با گذشت بیش از چهار روز در قشم هیچ روستایی قرنظینه نشده و مردم چشم‌براه تصمیمات قاطع و اثرگذار هستند و انتظار دارند حمایت مسئولان در حد حرف باقی نماند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ار قشم ، ویروس کُشنده کرونا در حدود یک ماه است که در سایه عدم توجه جدی مسئولان و  مردم تا کنون در نقاط مختلف استان هرمزگان از جمله جزیره قشم به شدت جولان می‌دهد و اگر زنگ خطری که در این مدت به صدا درآمده جدی گرفته نشود، هر روز شاهد جان باختن شماری از همنوعانمان هستیم.

هر چند که اقدامات مسئولان خصوصا در شهرستان قشم در ابتدای ورود ویروس کووید 19 بسیار کارآمد، بجا و با فوریت انجام شد، اما در این‎روزها که آمار مبتلابان به کرونا به اوج خود رسیده و سراسر استان هرمزگان و جزیره قشم را فرا گرفته و موجی از نگرانی شدید بین مردم ایجاد شده، اقدامات عملی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری کمرنگ است.  

با اعلام وضعیت قرمز و با افزایش مطالبات عمومی شهروندان هرمزگانی، استاندار هرمزگان جمعه گذشته با صدور ابلاغیه‌ای، قرنطینه روستاهای این استان به مدت دو هفته با هدف جلوگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا را در دستور کار قرار داد، اما با گذشت بیش از چهار روز در شهرستان قشم، تاکنون هیچ روستایی قرنظینه نشده و مردم چشم‌براه تصمیمات قاطع و اثرگذار هستند و انتظار دارند حمایت مسئولان در حد حرف باقی نماند.

تداوم این روند و کاهش حساسیت قشرهای مختلف مردم به بیماری کرونا و عدم توجه به پروتکل‎های بهداشتی می‌تواند باعث بروز خسارات جبران ناپذیر در بحث سلامت افراد شود.

با توجه به افزایش بسیار بالای مبتلایان به کرونا در نقاط مختلف استان هرمزگان و جزیره قشم، ضرورت دارد مسئولان با اهتمام به اقدامات عملی و اجرای دقیق پروتکل‎های ستاد کرونای کشور و کنترل و نظارت بیشتر در واحدهای عرضه مایحتاج عمومی، مانع از افزایش بی رویه این ویروس خطرناک‌ شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا