مذهبی

محفل نورانی انس با قرآن کریم در قشم برگزار شد

 محفل نورانی و معنوی انس با قرآن کریم همزمان با خجسته سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) عصر سه شنبه در مسجد النبی (ص) قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، این محفل انس با قرآن کریم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور قاریان ملی و بین‌ المللی کلام وحی از جمله حامد شاکرنژاد، سعید پرویزی، سیدکریم موسوی، امیدحسینی نژاد، برادران بصائری، محمدالهی و عبیدخجسته(حافظ اهل سنت) در مسجد النبی (ص) بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برگزار شد.

جمعی از مسوولان این جزیره و شهرستان مرزی قشم در این محفل معنوی حضور داشتند و این قاریان و حافظان برجسته به تلاوت آیات منتخب کلام وحی پرداختند.

در این محفل نورانی جمع زیادی از قشموندان مومن و ولایتمدار سرزمین آب و آفتاب با سینه ای سرشار از عشق، پاکی و سادگی در فضایی صمیمی و آشنا با گرد آمدن بر سر سفره قرآنی، همنوا با فرشتگان؛ کلام نور را تلاوت کرده و در بارش متواتر نور و رحمت ازلی؛ غبار روح و جان؛ پاک شستند و این نسخه شفابخش و هدایتگر بشریت را سرلوحه، کار و زندگی خود قرار دادند.

پس از قرائت قاریان و حافظان کلام وحی که به شدت با تحسین حاضران در این مراسم مواجه شد، نوبت به اجرای گروه تواشیح رسید.

این قسمت از برنامه نیز توسط گروه تواشیح عروه الوثقی با زیبایی خاص خود انجام گرفت.

این میهمانی نورانی به صورت زنده از برنامه تلویزیونی محفل شبکه سه سیما در حال پخش است.

ترویج فرهنگ قرآنی و توجه به آیات الهی، توسعه فضای معنوی و حاکمیت ارزش های اخلاقی، تقویت باورهای دینی و ارزشی در بین مردم و در نهایت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان از جمله اهداف مهم برگزاری محافل انس با قرآن اعلام شده است.

آخرین فرستاده حق حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول سال ۵۷۰ عام الفیل در مکه مکرمه دیده به جهان گشود.

حضرت محمد(ص) در ۲۵ سالگی با خدیجه(س) از بانوان ثروتمند و صاحب نام مکه ازدواج کرد؛ بانویی که پس از آغاز رسالت رسول اکرم(ص) تمام ثروت خویش را در راه گسترش دین آسمانی اسلام صرف کرد.

امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول ۸۳ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود، ایشان فرزند امام پنجم شیعیان امام محمدباقر (ع) بود و مادرش ام فروه در شرافت و بزرگواری، آن چنان شهرت داشت که گاهی امام صادق (ع) را ابن المکرمه به معنای فرزند بانوی کرامت می نامیدند.

کنیه آن حضرت ابو عبدالله و لقب ایشان صادق است، از دیگر لقب های این امام همام می توان به ابا اسماعیل، الخاص، ابوموسی، الفاضل، الطاهر، القائم، الکامل و المنجی اشاره کرد.

سرانجام امام صادق (ع) پیشوای مسلمانان جهان در بیست و پنجم شوال ۱۴۸ هجری قمری با دسیسه منصور دوانیقی مسموم شد و به شهادت رسید و جهانیان را در غمی شگرف فرو برد.

امید آنکه دلهایمان با عشق محمد (ص) و آل محمد (ص) با یکدیگر انس و الفت گیرد و پرده های حجاب و تیرگی از زندگیمان زدوده شود.

هفته وحدت اسلامی یا هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌ الاول که سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بنا بر روایات اهل سنت است آغاز و تا ۱۷ ربیع‌ الاول سالروز ولادت حضرت بر طبق روایات شیعه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا