اجتماعی

آغاز به کار نخستین خط حمل و نقل برون شهری در قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز به کار نخستین خط حمل و نقل برون شهری در جزیره بین دو شهر قشم و طبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان در جلسه شورای ترافیک منطقه آزاد قشم که با حضور مسوولان دستگاه های ذیربط صبح امروز چهارشنبه 26 مهرماه 1402 برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: این اقدام شایسته به همت شهرداری طبل درراستای توسعه شبکه حمل و نقلی صورت گرفته و امیدواریم با همکاری همه دستگاه های مربوط در همه محورهای مواصلاتی جزیره شاهد ارتقا خدماتی از این دست به ساکنان و گردشگران باشیم.
وی با تاکید بر لزوم دریافت تاییدیه بهره بردار افزود: محورهای مواصلاتی درون و برون شهری در دست ساخت تنها پس از نصب علایم راهنمایی و رانددگی و خط کشی و اخذ تایدیدیه بهره بردار می تواند وارد ریل خدمت به مردم شود.
اکبریان همچنین بر حذف سرعتگیرها و سرعت کاه های غیراصولی تاکید کرد و گفت: در تمامی موارد این چنینی باید براساس ضوابط و استانداردهای راه ها و جاده ها و با مشورت پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی تصمیم گیری شود.

احداث کندراه در مسیر مواصلاتی قشم به طولا
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی برای احداث کندراه در مسیر مواصلاتی قشم به طولا خبر داد و عنوان کرد: احداث کندراه به کاهش تصادفات جاده ای در این مسیر به ویژه راکبان موتورسوار کمک می کند.
وی ساخت پارک ترافیکی برای کودکان را عاملی جهت فرهنگ سازی باهدف رانندگی بهتر دانست و خواستار همکاری شهرداری قشم برای تجهیز این پارک شد.
به گفته اکبریان، اتصالات فرعی به اصلی به ویژه در محورهای مواصلاتی روستا با جاده اصلی در سطح جزیره، نیاز به اصلاحات هندسی دارد که در برنامه بودجه سال آینده لحاظ شده، اما برای کاهش خطرات رانندگی لازم است با نظر اداره راه و حمل و نقل جاده ای نسبت به نصب علایم هشدار و راهنمایی و رانندگی اقدام شود.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن دعوت از سرمایه گذاران علاقمند خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا با همکاری اداره حمل و نقل فضاهایی برای تردد درون شهری ون ها، موتورهای برقی و دوچرخه اختصاص دهیم.
گفتنی است، در این جلسه مسوولان حاضر در شورا به گفتگو و رایزنی در مورد موضوعاتی از قبیل اصلاحات هندسی جاده ها، نصب سرعتگیر و سرعت کاه ها، نیاز جاده ها به علایم راهنمایی و رانندگی، حمل و نقل عمومی و … پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا