اجتماعی

قشم نمونه بارز همزیستی مذاهب است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد قشم گفت: قشم نمونه بارز همزیستی مذاهب است و به الگویی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل ازایرنا، سعید محمد پنج‌شنبه شب در دیدار با علمای شیعه و اهل سنت جزیره قشم افزود: اتحاد بین مذاهب که امام راحل به دنبال آن بود به خوبی در قشم ایجاد شده که زبانزد خاص و عام است.

وی ادامه داد: دشمن در حال استفاده از اختلاف بین اهل سنت و شیعه است که این همزیستی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده است.

همه درخواست‌های مردم قشم در سفر ریاست جمهوری محقق می‌شود

مشاور رییس جمهور گفت: با قول مساعد رییس جمهور در جلسه هیات دولت در هرمزگان، تمام خواسته‌های مطرح شده توسط مردم و مسوولان محقق می‌شود.
وی افزود: پل خلیج فارس با اعتبار ۲۸۰ میلیون یورو و تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود.
محمد ادامه داد: ویلاهای منتسب به رییس جمهور در قشم به فروش رسیده و سایر ملک‌ها پس از تکمیل به مزایده گذاشته می‌شود تا در راستای تحقق امور توسعه قشم هزینه شود.
وی تصریح کرد: همچنین برای تحقق رویای مردم جزیره در استفاده از آب شرب،از ظرفیت آب شیرین‌کن های موجود و پرداخت مابه التفاوت توسط دولت استفاده می‌شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم طی مدت یکسال انجام می‌شود.

بانکرینگ در قشم رونق می‌گیرد

مشاور رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و گفت: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رییس جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود.
محمد با بیان اینکه امارات در سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار درآمد از این طریق کسب کرده است افزود: بیش از ۵۰ درصد مازوتی که در این کشور برای بانکرینگ استفاده می‌شود از ایران صادر می‌شود.
محمد ادامه داد: سهامداران طرح بانکرینگ در قشم شرایط مناسبی برای اقدام ندارند و برای توسعه این صنعت، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و هتلداری در منطقه سلخ نیاز است.
وی تصریح کرد: با افزایش سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به مناطق آزاد از ۲۵ درصد به بالای ۵۰ درصد، این بخش‌ها تکمیل شده و این صنعت نیز رونق می‌گیرد.
مشاور رییس جمهور تاکید کرد: در اولین قدم ۲۸۰ شناور ایران که در فجیره سوخت‌گیری می‌کنند در ایران سوخت‌گیری می‌شوند که باعث توسعه همه‌جانبه غرب قشم به ویژه رونق اقتصادی، اشتغال و ارزآوری می‌شود.

۲۳۰۰ خودرو به ناوگان حمل و نقل مناطق آزاد اضافه می‌شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در خصوص نگرانی‌های تردد خودرو در کیش و قشم نیز گفت: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، کمبودهایی احساس می‌شود که با تزریق ۲ هزار و ۳۰۰ خودروی خارجی این کمبود رفع شود.
وی افزود: باحمایت و تصمیم دولت این خودروهای وارداتی توقیفی از سال ۲۰۱۷ به مناطق آزاد اختصاص می‌یابد، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی در این جزایر هفته آینده در دولت مطرح می‌شود.

حذف مالیات در مناطق آزاد در دستور کار دولت

مشاور رییس جمهور گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده، عایدی بر سرمایه و مالیات حقوق در مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار گرفته است و به دنبال حذف آن هستیم.
وی افزود: مناطق آزاد هم اکنون از مالیات عایدی بر سرمایه خارج شدند و سازوکار حذف ۲ نوع مالیات دیگر نیز در حال بررسی است.
محمد ادامه داد: به قانونی که در خصوص معافیت ۲۰ ساله مالیاتی در مناطق آزاد مصوب شده است باید پایبند باشیم تا از فرار سرمایه جلوگیری شود.

مدیریت مناطق آزاد بر عهده سازمان است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه رییس جمهور نیز بر این مساله تاکید دارند افزود: بحث دوگانگی منطقه آزاد و ویژه در قشم نیز در جلسه شورایعالی برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: منطقه ویژه قشم به منطقه آزاد الحاق می‌شود این یکپارچه شدن باعث حل شدن همیشگی مشکل دوگانگی مدیریتی در قشم خواهد شد.
محمد همچنین با تاکید بر انتصاب و استفاده از مدیران همسو با دولت تاکید کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در طول هفته آینده مدیرانی که با تفکرات انقلابی همسو نیستند را  تغییر دهد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور پنج‌شنبه شب در مسجد البنی (ص) شهر قشم با حضور علمای اهل سنت و تشیع شهرستان برگزار شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اتحاد و برادری رمز توسعه قشم است
امام جمعه قشم گفت: در گام دوم انقلاب  بن‌بست وجود ندارد اتحاد و برادری رمز توسعه استان و شهرستان است.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با علمای شیعه و اهل سنت جزیره قشم افزود: از سرمایه جوانان متخصص و متعهد هرمزگانی نباید غافل شد و به کارگیری ایشان باعث تحکیم پایه‌های وحدت است.
وی ادامه داد: استفاده از نیروی بومی و متخصص در وزارتخانه‌ها، هیات‌های مدیره شرکت‌های نفتی منطقه و مدیریت جامعه مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه قشم تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت در کنار سایر ظرفیت‌های جزیره قشم باعث رونق هرچه بیشتر این جزیره در حوزه خلیج فارس است.

فروش زمین نشانه اقتصاد بیمار است
امام جمعه اهل سنت قشم گفت: فروش زمین برای پرداخت هزینه حقوق و مزایای سازمان و توسعه منطقه آزاد نشانه یک اقتصاد بیمار است.
شیخ عبدالرحیم خطیبی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با علمای شیعه و اهل سنت جزیره قشم افزود: واگذاری زمین و فروش آن به افراد نااهل باید اصلاح شود و واگذاری‌های گذشته نیز بررسی شود.
وی با بیان اینکه در توسعه باید به همه جوانب پرداخته شود ادامه داد: توسعه باید در فرهنگ، اجتماع، اقتصاد، علم،هنر و نیروی انسانی به صورت همزمان ایجاد شود.
امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: خداوند ما را مکلف کرده است که از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم.
وی با بیان اینکه یکی از مبناهای توسعه استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است تاکید کرد: نیروهای متعهد بومی، سرزمین را از خود می‌دانند و دلسوزانه برای پیشرفت و توسعه آن تلاش می‌کنند.
شیخ خطیبی افزود: ظرفیت‌های خدادادی بی نظیری در کشور و جزیره قشم وجود دارد و می‌توان بر اساس آن توسعه را رقم زد.
وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد منابع در قشم به کار گرفته شده است اظهار کرد: باید از همه  این موهبت‌های خدادادی استفاده بهینه شود تا رونق و امنیت اقتصادی ایجاد شود.
وی ادامه داد: امنیت اقتصادی باعث ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری و رونق هرچه بیشتر در منطقه می‌شود.
وی تاکید کرد: متأسفانه در قشم میلیاردها سرمایه راکد مانده است که باید توجه ویژه‌ای برای استفاده از این سرمایه‌ها شود.

ریسک سرمایه‌گذاری در قشم کاهش یابد
عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور گفت: با ایجاد ثبات در قانون اداره مناطق آزاد باید ریسک سرمایه‌گذاری در این مناطق به ویژه قشم را کاهش داد.
شیخ محمدعلی امینی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با علمای شیعه و اهل سنت جزیره قشم افزود: تصمیمات و قوانین یک‌شبه باعث غافلگیری کسبه، تجار و سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد شده است.
وی ادامه داد: باتوجه به نزدیکی منطقه آزاد قشم به کشورهای عمان و امارات و وجود مناطق آزاد در این کشورها، قوانین سخت‌گیرانه برای سرمایه‌گذاران باعث فرار ار کشور و ایجاد کسب و کار در کشورهای همسایع می‌شود.
مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت بندر لنگه تصریح کرد: بسیاری از کشورها از این سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنند.

امور کار به افراد انقلابی سپرده شود

عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور گفت: در دولت آیت الله رییسی امور به افراد انقلابی و شایسته سپرده شود تا پیشرفت و توسعه را شاهد باشیم.
وی افزود: قشم به دلیل انتخاب مدیران نالایق و بی تدبیری‌های گذشته مشکلات عدیده ای دارد.
شیخ امینی تصریح کرد: راهکار این مشکلات حمایت همه جانبه دولت از مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم است تا بتواند با جدیت مشکلات انباشته قشم را حل کرده و برای آینده نیز خدماتی را ارایه دهند.
وی ادامه داد: موقعیت ویژه این جزیره در خلیج فارس و نعمت‌های خدادادی و طبیعی و شرایط خاص این منطقه باعث ترس کشورهای همسایه شده است.
مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت بندر لنگه تصریح کرد: ضعف در برنامه ریزی برای آینده همیشه مشکل مدیریت‌های قبلی بوده و به این امر مهم باید نگاه ویژه ای شود.
وی همچنین با تاکید بر بومی گزینی اظهار کرد: از نیروهای توانمند بومی و دلسوز استفاده شود تا شاهد پیشرفت و توسعه در قشم باشیم.
وی افزود: خداوند به ایرانی نبوغ فراوان داده است تا جایی که در کشور امارات ۲ وزیر بهداشت و آموزش و پرورش متولد قشم بودند حالا چرا نباید از این توانایی در داخل کشور بهره برد؟


دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور پنج‌شنبه شب در مسجد البنی (ص) شهر قشم با حضور علمای اهل سنت و تشیع شهرستان برگزار شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس گفت: هرمزگان استانی تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی در این استان و شهر بندرعباس داریم که با وجود این ظرفیت های ارزشمند امروز برخی از نارسایی ها مثل فقر و بیکاری در این منطقه معنا ندارد.
آیت االله رییسی روز پنج‌شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی برای بررسی وضعیت هرمزگان به این استان سفر کرده است.
۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در این سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.
رییس جمهور پس از ورود به بندرعباس عازم منطقه سیل زده بخش توکهور و هشت بندی میناب و روستای زلزله زده گیشان غربی بخش فین شهرستان بندرعباس شد و از نزدیک با مردم این مناطق به گفت و گو پرداخت و با مسایل آنان آشنا شده و دستورهای لازم را صادر کرد.
همچنین عصر امروز در جمع خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و نخبگان  وشورای اداری استان هرمزگان حضور یافت و سخنان مبسوطی ایراد کرد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا