اخبار مهماقتصادی امام جمعه اهل سنت قشم:

افزایش نرخ بلیط چالش اقتصادی برای مردم است/ دولت راه دیگری برای کمک به شناورها پیدا کند

امام جمعه اهل سنت قشم با انتقاد از افزایش جهشی قیمت شناورها از مسئولان خواست تا راهکار دیگری برای کمک به شناورها یافته و در این شرایط اقتصادی سخت فشار مضاعفی به مردم تحمیل نکنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی درنشست رسمی شورای اسلامی شهر قشم با تاکید بر تدبیر دولت بر یافتن راهکاری به جز گران کردن قیمت شناورها اظهار کرد: دولت می تواند راهی پیدا کند تا بدون فشار به مردم مشکل شناورهای قشم را حل کند.
وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی مردم در وضعیت مناسبی قرار ندارد افزود: در شرایط اقتصادی نامناسب نباید مشکل دیگری به مشکلات مردم افزود.
امام جمعه اهل سنت قشم با توجه به هزینه استهلاک بالای شناورها و فرسودگی آن ها که به صورت دست دوم ودست سوم خریداری شده اند راهکار برون رفت از مشکلات را برای آنان حمایت های دولتی عنوان کردک
وی همچنین خدمات شناورهای مسافربری را در سطح پایین برشمرد و با اشاره به افزایش دو برابری زمان طی مسیرهای دریایی توسط برخی شناورها به دلیل استهلاک تاکید کرد: این شناورها می خواهند هزینه استهلاک خود را با افزایش قیمت بلیط و از جیب مردم جبران کنند.
شیخ خطیبی با گلایه از تنظیم زمان تردد شناورها براساس تقاضای گردشگران که شهروندان و کارگرانی را که از این مسیر برای تردد روزانه استفاده می کنند گفت: شهروندان شاغل برای تردد به قشم و بندرعباس با مشکلات بسیاری روبرو هستند.
وی با انتقاد از افزایش قیمت جهشی شناورها این مسئله را چالشی برای مردم برشمرد که به صلاح کشور و مردم نیست و بر تعدیل قیمت و عدم اجرایی شدن این مصوبه تاکید کرد.
هم اکنون ۴۰ شناور در مسیر 22 کیلومتری بندرعباس تا قشم مشغول به فعالیت هستند. قیمت بلیط 250 هزار ریال برای قشم به بندرعباس و 100 هزار ریال برای مسیر 20 کیلومتری هرمز است. طبق بخشنامه متوقف شده، قرار بود قیمت بلیط برای قشم- بندرعباس به 450 هزار ریال برای قشموندان و برای مسیر هرمز 150 هزار ریال برای هرمزوندان و در هردو مسیر 600 هزار ریال برای گردشگران افزایش یابد که با مخالفت جدی ائمه جمعه، شوراهای اسلامی، رسانه‌ها و مردم فعلا این رقم تا بررسی دقیق و مشورت با مسئولان قشم و هرمز با نرخ قبلی محاسبه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا