اقتصادی

اجرای قوانین کلان نباید منجر به ضعف قشم شود

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اجرای قوانین کلان در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نباید منجر به ضعف تجار و بازرگانان قشم شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان جزیره که با هدف بررسی مشکلات و مسایل این حوزه و با حضور محمد جعفری، معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان سخنگوی مردم جزیره، وظیفه انتقال مشکلات را به سطوح بالاتر و مرکز داریم.
وی با اشاره به تلاش سازمان برای حل مسایل مربوط به سامانه EPL، اظهار منشا ارزی و تسهیلگری افزود: حضور ما برای کمک به خلق ثروت، تولید و افزایش درآمد همه ساکنان جزیره است و این خواسته، با همکاری دو طرفه در اجرایی کردن قوانین حاصل می شود.
پیغامی یکی از محورهای مهم کسب و کار جزیره را تجارت و بازرگانی خواند و ادامه داد: کل زنجیره ارزش جزیره را تجار و بازرگانان تامین می کنند که متاسفانه در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دو برابر شدن صادرات سال جاری نسبت به سال پیش و تحقق تراز تجاری مثبت را، اهرمی جهت گرفتن امتیازاتی به نفع جامعه بازرگانان و مردم جزیره دانست و خواستار همکاری بیشتر جامعه بازرگانان برای ثبت سفارش کالا در سامانه مربوطه شد.

لزوم ارائه اسناد مثبته برای اظهار منشا ارزی
محمد جعفری، معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز در این جلسه، دیدن مشکلات را از دیدگاه شخصی، یکی از معضلات به تفاهم نرسیدن و عدم هماهنگی دانست و گفت: برای حل مشکلات لازم است دیدگاه کل نگرانه تری داشت.
وی ادامه داد: با ثبت سفارش در سامانه EPL و ارائه اسناد مثبته برای اظهار منشا ارزی هیچگونه مشکلی برای بحث واردات کالای مسافر وجود ندارد.
در ادامه منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز با اشاره به موضوعات مورد نظر بازرگانان جزیره از جمله سرعت کم سامانه EPL، اظهارنامه منشا ارزی و سقف کالای مسافری گفت: چهار ماهه پایانی سال، پیک کاری فعالان اقتصادی است و تسریع و تسهیل در امور بازرگانان یکی از اصلی ترین خواسته های این گروه است.
وحید ترکاشوند، رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم نیز عدم ساماندهی و کددار کردن انبارها به دلیل عدم وجود دسترسی های لازم در جزیره، عاملی جهت فرآیند معیوب بازرگانی دانست و شرط لازم برای تحقق آن را، استفاده از سامانه EPL برای ثبت سفارش کالا از سوی بازرگانان عنوان کرد.
رییس جامعه بازرگانان و گروهی از فعالان اقتصادی نیز در این جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد مسایل، خواسته ها و مشکلات خود پرداختند.
گفتنی است، در این جلسه که عصر امروز یک شنبه هفتم آبان ماه 1402 برگزار شد، عادل پیغامی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد جعفری، معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی سلیمانی، مشاور مدیرعامل، وحید ترکاشوند، ییس اداره تعزیرات حکومتی قشم و جمعی از مدیران سازمان و فعالان اقتصادی و بازرگانان جزیره حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا