آخرین خبرها مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

آغاز عملیات انتقال درختان کنوکارپوس شهر قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات انتقال درختان کنوکارپوس به منظور فضاسازی مطلوب جهت رشد گیاهان بومی و مثمر در سطح شهر قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از رصد اقتصادی، فرج طهماسبی عنوان داشت: یکی از برنامه های سازمان این مدیریت، کاهش هزینه های حفظ و نگهداری عرصه های فضای سبز با استفاده از کاشت درختان بومی و سازگار می باشد.
وی ادامه داد: باتوجه به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص ایجاد تنوع در گونه های گیاهی و استفاده از گونه های مثمر از جمله نخل که نماد مناطق گرمسیری است، کاشت درخت کنوکارپوس در سال های اخیر متوقف شده ولی به دلیل هزینه زیاد قطع و حذف درختان کنوکارپوس تصمیم بر جابجایی و کاشت این درختان در محل جدیدی که آسیب کمتری درپی داشته باشد، گرفته شد. 
طهماسبی با اشاره به این مطلب که درختان کنوکارپوس در سال های گذشته به دلیل مقاوم بودن نسبت به شرایط محیطی به صورت گسترده ای در استان های جنوبی کشور کاشت شده گفت: کاشت این درختان بدون مطالعه قبلی و امکان سنجی صورت گرفته که این روزها باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی مانند؛ آسیب به تاسیسات آب و فاضلاب، برق، تخریب پیاده روها و آسفالت و حتی مشکل آفرینی برای تردد شهروندان شده است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: :با توجه به اینکه نگاه متخصصین و شهروندان نسبت به وجود این درخت در استان های جنوبی کشور، تغییر کرده از تمامی شهروندان خواستاریم ضمن جلوگیری از قطع درختان، مشکلات خود را به این مدیریت ارایه کنند تا از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گرفته و با جابجایی درختان باهدف حفظ فضای سبز شهری، از قطع و تخریب درختان جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا