اقتصادیدسته‌بندی نشده

فرآیندهای گمرکی در قشم تسهیل می‌شود

مدیرکل گمرک قشم گفت: تسهیل فرآیندهای گمرکی همراه با آموزش قوانین به جامعه هدف از اولویت‌های این ارگان در جزیره قشم است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا قنبری‌باغستانی اظهار داشت: گمرک را می‌توان سازمانی تعطیل ناپذیر دانست که هموراه در حال خدمات ‌رسانی به جامعه است.

وی افزود: بسیاری از مراجعه کنندگان تصور می‌کنند فرآیند انجام امورات آن‌ها در گمرک بسیار پیچیده است و تغییر این نگرش یکی از اولویت‌های گمرک قشم به شمار می‌رود.

مدیرکل گمرک شهرستان قشم تصریح کرد: یکی از موثرترین برنامه‌ها در این راستا برگزاری دوره آموزشی برای افرادی است که از گمرک خدمات دریافت می‌کنند.

قنبری ادامه داد: آشناسازی مردم با قوانین و مقررات می‌تواند برای تعدیل تصورات راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: ارتقای آگاهی عمومی مراجعین بسیار حائز اهمیت است و بهره‌گیری از تریبون‌های نمازجمعه و فضای شهری از دیگر ابزارهای تحقق این مهم هستند.

مدیرکل گمرک شهرستان قشم از تسهیل فرآیندهای گمرکی بویژه در بنادر پل و لافت به عنوان اولویتی دیگر یاد کرد و گفت: افزایش سرعت اینترنت، ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی و نیز تامین کارآمد نیازهای ابتدایی نظیر آب و برق ضرورت دارد.

قنبری بیان کرد: تلاش در راستای کاهش مراحل گمرکی و هزینه تمام شده کالا برای واحد‌های تولید کننده را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار واحد صدور کاپوتاژ در اسکله لافت برای گره‌گشایی و سرعت بخشی به کار مردم نیازمند همراهی و همکاری تمامی سازمان‌های مربوطه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا