اخبار مهم امام جمعه قشم:

برای حل معضلات قشم آرام نخواهم نشست

امام جمعه قشم گفت: مشکلات قطع آب و کمبود این مایه حیات در شان مردم جزیره قشم نیست، آبروی خودم را برای حل معضلات و مشکلات قشم کف دست گرفته ام؛ تا حل مشکل آب غرب جزیره آرام نمی نشینم و مدیران باید در این موضوع به صورت جدی و عملی ورود کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم افزود: نباید مردم قشم، در دعوای آب و فاضلاب استان و اداره آب منطقه آزاد اذیت بشوند و زجر بکشند. اگر عرضه حل مشکل ندارید، عرضه دارید که بروید؟! آقایان خجالت بکشید از اینکه مردم گاهی دو ماه آب آشامیدنی ندارند و باید از آب غیربهداشتی و نیمه شور آبشیرینکن ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: ارایه آمار و ارقام و بهانه اینکه لوله کشی و مسیر توزیع آب فرسوده است مشکل بی آبی مردم را حل نمی‌کند. ایشان همچنین افزود: تریبون نمازجمعه نه تنها جای محافظه کاری نیست بلکه جایگاه مطالبه گری و عدالتخواهی عاقلانه و شجاعانه است و برای حل معضلات قشم آبرویم را کف دست گرفته ام.
قشم نیازمند کتابخانه‌ای در شان جامعه دانشگاهی و حوزوی است
امام جمعه قشم تصریح‌کرد: قشم با وجود حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت و همچنین وجود دانشگاه‌های متعدد ،کتابخانه‌ای در شان مردم و جامعه علمی ندارد.
وی افزود: افزایش سرانه کتاب باعث جبران عقب ماندگی می‌شود و این امر لازمه وجود زیر ساخت مناسب است.
حاجبی با بیان اینکه مطالعه در فضای مجازی مفید نیست، ادامه داد: باید سواد مطالبه‌گری و جریان‌شناسی انقلاب و تاریخ معاصر در جامعه افزایش یابد.
وی تاکید کرد: وجود یک کتابخانه غنی مجهز به نرم‌افزارها، کتاب و تالیفات مختلف از مطالبات جدی مردم و فرهیختگان جزیره است.

عادل عتیقی نژاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا