دسته‌بندی نشده

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم ?

روزهای پایانی هر سال با تب و تاب پاکیزگی همراه است و استرس به موقع تمام شدن نظافت منزل

روزهای پایانی هر سال با تب و تاب پاکیزگی همراه است و استرس به موقع تمام شدن نظافت منزل.
اگر بانوی خانه دار باشی شاید التهاب کمتری تحمل کنی، به هر حال وقتت آزادتر است هر چند همه بار خرید خانه و نو کردن ها بر دوشت هوار است.
اگر بانویی شاغل باشی که التهابی دو چندان برای رسیدن به پایان کار نظافت خواهی داشت و شاید همین نگرانی باعث شود که کارت ناتمام بماند.

هر چند که با ضریب بالایی از اطمینان، می دانم که همه کدبانوان ایرانی از اول اسفند و شاید هم زودتر خانه تکانی را شروع کرده اند اما روش های کاربردی خودم را با شما مرور می کنم و
امیدوارم در پایان تجربیات خوب خود را با این ستون که متعلق به شماست به اشتراک بگذارید و راه هایی به مراتب بهتر به من ارائه دهید.

برای افزایش سرعت عمل و دوری از استرس ((کی وقت می کنم تمامش کنم)) ابتدا یک لیست تهیه کردم
جاهایی که احتمال کمتری داشت که در معرض کثیفی مجدد قرار بگیرد را در ابتدای این لیست قرار دادم و به ترتیب نظافت را شروع کردم.
خوب، از انباری شروع کردم چون سالی دو بار تمیز کردنش به نظرم کافیست و کلی وسایل بی مصرف را می توان در هر بار از آن خارج کرد
هنوز وقت هست تا عید و تمیز کردن داخل خانه، به هر حال یک تمیزی هر روزه را که داریم!
با داشتن دو تا بچه و کار بیرون یکم نظافت نهایی درون خانه زود به نظر می رسد، و تا یادم نرفته شستن فرش ها، هر چه به عید نزدیک تر می شویم باید از خوش قولی قالی شویی ها دورتر شویم پس هفته اول اسفند ترتیب شست و شوی فرش ها و مبل ها داده شود، بهتر است.
قسمت دوم لیست شامل کمدها و کشو اتاق ها و البته پرده ها بود.
همه اینها در آخر هفته اول و دوم اسفند ماه با موفقیت به پایان رسید.
و حالا به شمارش معکوس تا عید چیزی نمانده نزدیک می شویم!
قسمت سوم لیست که مربوط به سومین هفته اسفند ماه می شود، نظافت و جابه جایی لوازم و اسباب آشپزخانه است و همچنین شیشه پنجره ها.
انتهای لیست و آخرین هفته اسفند را به رسیدگی به نظافت هال و پذیرایی اختصاص داده ام که دیگر یک کار همیشگیست ولی در این ایام با دقت بیشتری باید انجام شود و سرویس های بهداشتی که آن هم یک کار هر روزه ست.
خوب، تقریبا می توانم بگویم که از عملکرد خودم راضی هستم !!!
شما اسفند ماه خود را چطور برنامه ریزی کردید?
از شما بانوان خانه دار و شاغل خواهش می کنیم تجربیات و راهنمایی های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا سال آینده یک راهنمای کامل برای نظافت سریع خانگی و بدون استرس در همین ستون و با استفاده از تجربیات شما برای کدبانوهای جدید داشته باشیم.

عبدالعلی پوراشرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا