اقتصادی

بهره‌برداری از ۱۰طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم

امروز پنجشنبه (23اردیبهشت‌ماه) و همزمان با عید سعید فطر، رئیس جمهوری 10طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری منطقه آزاد قشم را به ارزش 21میلیون دلار و چهار هزار و 737میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی در مسیر تولید برای کشور به بهره‌برداری رسید.

علی درویش‌پور افزود: سه طرح شرکت آبزی‌پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با اعتبار ریالی یکهزار و ۳۰۰میلیاردی و اعتبار ارزی ۲۱میلیون دلاری و با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰تُن ماهی افتتاح شد.

وی ادامه داد: طرح‌های سه‌گانه پرورش ماهی با هدف تکمیل زنجیره‌آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات‌محور و تامین امنیت غذایی کشور در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این سه واحد تولیدی در مجموع با ظرفیت ۲۴قفس و هفت مخزن تولید و تکثیر، توان تولید ۸۷۵تُن ماهی در سال دارند که با افتتاح آن، ۱۴۴فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

بهره‌برداری از سه مزرعه پرورش میگو در قشم

درویش‌پور اظهار داشت: همچنین سه طرح پرورش میگو با ظرفیت سه هزار و ۶۸۰تُن میگو در سال و ایجاد ۲۱۶فرصت شغلی به ثمر نشست که با تکمیل و بهره‌برداری از مرحله دوم طرح‌ها، اشتغال نیروی بومی آن افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اذعان نمود: این سه طرح در مجموع شامل ۴۲۳هکتار مساحت دارند و تاکنون ۷۸استخر آمده بهره‌برداری است و در مراحل بعدی نیز ۷۹استخر دیگر به این مجموعه‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های مذکور در مجموع با ۸۰۷میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا شد که با بهره‌برداری از آن، ۲۱۶نفر صاحب شغل شدند.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری کامل توسط بخش خصوصی، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور، صادرات این ماده غذایی ارزشمند و ارزآوری برای کشور را ایجاد می‌کند.

بهره‌برداری از فروشگاه دیوتی‌فری فرودگاه قشم

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: یک فروشگاه نیز که با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی در فرودگاه بین‌المللی قشم اجرا شد، از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

وی افزود: طرح مذکور با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شد که اشتغال‌زایی برای ۱۲۰نفر را به همراه دارد.

افزوده شدن ۳۲۰تخت به ظرفیت گردشگری قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: یک هتل چهار ستاره به ظرفیت ۳۲۰تخت اقامتی و اعتبار یکهزار و ۹۰۰میلیارد ریال در قشم افتتاح شد.

درویش‌پور گفت: این هتل چهار ستاره در ۹طبقه ساخته شده که شامل ۶۰واحد آن اقامتی در چهار طبقه می‌شود و دارای یک طبقه رستوران و سالن کنفرانس، سه طبقه تجاری و یک طبقه پارکینگ نیز می‌باشد‌.

وی افزود: بهره‌برداری از مرحله اول ساخت این هتل چهار ستاره، افزون بر ۷۵نفر را در بخش‌های مختلف خانه‌داری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول به کار کرد‌‌ه است.

افتتاح ۲واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی

درویش‌پور در ادامه تصریح کرد: دو طرح واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی با اعتبار بیش از ۶۳۰میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی بوده است.

وی اظهار داشت: این ۲طرح در حوزه تولید عطر، ادکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند که با بهره‌برداری از آنها، ۴۵نفر صاحب شغل خواهند شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این ۲واحد تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی توان تولید سالانه ۶۹تُن عطر و ادکلن و بسته‌بندی ۴۵تُن شامپو و سایر محصولات از این نوع را دارند.

گفتنی است، منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳طرح به اعتبار ریالی ۶۰هزار و ۶۶۰میلیاردی و ارزی ۳۴۰میلیون یورو و ۲۶۰میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور فعال داشته است.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی ازجمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا