اقتصادی

واگذاری اراضی ملی به افراد باعث نابودی محیط زیست قشم می‌شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واگذاری اراضی ملی به افراد به بهانه تولید اشتغال با شیوه‌های سنتی و منسوخ شده، منجر به نابودی محیط زیست می‌شود که این امر قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از سازمان منطقه آزاد قشم، روز دوشنبه ، افشار فتح الهی در بازدید از پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم افزود: استفاده از دانش روز دنیا می‌تواند روند توسعه متوازن، پایدار و سریع منطقه را سرعت ببخشد که شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌ها و فعالیت‌های مناسب پارک زیست فناوری خلیج فارس در قشم باید از این ظرفیت برای تقویت بنیه علمی و تولید دانش در حوزه صنایع و اقتصاد دریامحور در منطقه استفاده شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را از اولویت‌های برنامه راهبردی این منطقه در افق ۱۴۰۴ اعلام و تصریح کرد: به شدت نیازمند تولید علم و دانشی هستیم که بتواند عملیاتی شود و مجموعه پارک زیست فناوری می‌تواند به عنوان حلقه اتصال دانش و حوزه اجرا ایفای نقش کند.

وی با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان توانمند در مجموعه پارک زیست فناوری، افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تقویت نیروهای متخصص و توانمند داخلی و روحیه خودباوری از موضوعاتی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران نیز مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

فتح الهی تقویت شرکت‌های دانش بنیان را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و ادامه داد: بسیاری از نیازهای کشور در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب با استفاده از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان رفع شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا